בית ספר לערכים ולספורט - חלק ב'

בפוסט השני שלו בנושא, ליאור קרת מציע יישום לרשויות ולמועצות לבית הספר לערכים ולספורט - איך עוברים הילדים מהחוגים אל השלב הבא.

צילום:
Nikola Radojcic on Unsplash

ברשויות מקומיות רבות פועל הספורט תחת עמותה עירונית או מועצתית המאגדת בתוכה מספר ענפי ספורט אותם בחרה הרשות לקדם ולטפח. לכן, התקציב ובתוכו מרכיב הגבייה מהורים מנוהל תחת מערכת אחת.

לפיכך אני מציע מודל יישומי שמטרתו להפוך את הילדים לספורטאים מגוונים יותר בעלי ערכים של משמעת עצמית, התמדה, הכלת תסכול, סבלנות, פרגון, שיתוף פעולה, מאמץ מרבי ויכולת למידה מוטורית.

כפי שהצגתי בפוסט הקודם הילדים יתאמנו במספר ענפי ספורט אישיים וקבוצתיים במהלך שש שנים (גילאי 6-12 שנים).

בעיניי, המדד החשוב ביותר לבחירת הענפים בכל רשות הם המאמנים - בכל רשות ישנם מאמנים שמתמחים בעבודה עם הגילאים הללו ולעיתים אף עם ילדים צעירים יותר (גילאי 4-6 שנים). לרוב, מאמנים אלו מושכים כמויות גדולות של ילדים בשל אישיותם והתאמתם לצרכים ההתפתחותיים בגילאים הללו.

רבים מהם עובדים באופן עצמאי - ללא תמיכה או פיקוח של הרשות המקומית מאחר וזה יותר כדאי עבורם מבחינה כלכלית.

המודל שאני מציע מבוסס על כך שהרשות המקומית "תחבק" את המאמנים הללו ותתגמל אותם בשכר ראוי עבור עבודתם החשובה שמייצרת בסיס פירמידה רחב עבור שלל ענפי הספורט.

בכל רשות יתאמנו ילדים רבים אצל מאמנים שיחדירו בהם את האהבה לספורט, יגרמו להם ליהנות ממנו ויטמיעו בהם ערכים חינוכיים משמעותיים.

בהגיעם לגיל 12 יתקיים "דראפט" – אירוע גדול בו המנהלים המקצועיים של ענפי הספורט המרכזיים בכל רשות מקומית יוכלו לבחור את הילדים בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר - המתאימים ביותר להצליח בכל ענף ספורט.

תינתן לכל מנהל מקצועי הזכות לפנות לילד ולהוריו ולהסביר להם מדוע הענף עליו הוא אחראי מתאים עבורו אך כמובן שזכות הבחירה וההחלטה היא של הילד והוריו.

יבוצע סבב בחירות אשר ישווה את התנאים בין הענפים השונים, לדוגמא:

נניח שברשות מקומית מסוימת ישנם 5 ענפים מרכזיים: כדורסל, שחייה, טריאתלון, כדורגל וג'ודו. באותה רשות סיימו את ביה"ס לספורט כ-150 ילדים באותה שנה.

כל אחד מהילדים יקבל דירוג כספורטאי והמלצה באילו ענפים יש לו את סיכויי ההצלחה הגדולים ביותר, במקביל כל ילד ידרג את ענפי הספורט בהם הוא מעוניין להתקדם ולהתפתח.

מהעשירייה הראשונה של הילדים יבחר כל מנהל מקצועי שני ילדים, וכך הלאה עד לעשירייה האחרונה (15).

בכל עשירייה ישתנה סדר הבחירה ומובן שאם ילד לא יבחר בענף הספורט אליו הוא נבחר זכות הבחירה של אותו מנהל מקצועי תעבור לילד הבא באותה עשירייה ומנהל מקצועי שילד בחר בענף שלו יאבד את זכות הבחירה באותה עשירייה.

העובדה שבתחילת דרכם יתאמנו הילדים אצל המאמנים הטובים ביותר שיש לרשות המקומית להציע ולאחר מכן ימשיכו, ברובם, להתמקצע בהתאם ליכולותיהם ולענפי הספורט אותם בחרה הרשות המקומית לטפח, תייצר מצב בו המיקוד יהיה בקידום, טיפוח ופיתוח המאמנים הטובים והמתאימים ביותר בנוסף לבחירה מדויקת ומותאמת של ענפי הספורט בהם משקיעה הרשות - חלקם מסורתיים וחלקם חדשים.

בפוסט הבא נדון במאפייני המאמנים עליהם נכתב כאן, אלה שבחרו לעבוד עם ילדים צעירים ועושים זאת בהנאה, במקצועיות ומתוך תחושת ייעוד ושליחות.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
Coach K
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

Coach K - מתחילים לנצח

Coach K - התחלה קשה בדיוק

Coach K - Army

Coach K / Ian O’Connor

חזון לעתיד - שינוי כיוון

טרי פראצ'ט על כתיבה ועל החיים

Terry Pratchett - A life with footnotes / Rob Wilkins

תרגילי אימון שכנראה לא שמעתם עליהם

עקרונות משחק

פיתוח שחקנים עדכני

מיישמים CLA בכדורסל

מדוע למידה היא לא לינארית

כוחה של תפיסה

מהי מיומנות?

להתגבר על הסטטוס קוו

Transforming basketball / Alex Sarama

The courage to teach / Parker Palmer

My turn - על כדורגל ואימון

My turn / Johan Cruyff

לאמן ביעילות במשחקים

מה זה IZOF

לוודא מוכנות לתחרות

Rafa - My story / Rafael Nadal

The little big things / Tom Peters

Quiet power / Susan cain

לחיות עם כשלונות

הערכה למערכות

למה אנחנו לא לומדים מכישלון?

כשלונות מורכבים

לעצב סביבות למידה יעילות

טעויות בסיסיות

כשלונות אינטליגנטיים

Right kind of wrong / Amy Edmondson

למקסם למידה של הספורטאים

Blood on the horns 3

Blood on the horns 2

Blood on the horns / Roland Lazenby

Teambuilding / Rinus Michels

פתחו יכולות גופניות ומיומנות

Chop wood carry water / Joushua Medcalf

The tyranny of talent / Joe Baker

מנהיגות טרנספורמטיבית

בנו אמון וצרו לכידות

אנסון דוראנס פורש מאימון

The man watching - מה שחשוב

הציבו מטרות והגדירו תוצאות

The man watching - אופי של מאמן

חברו ערכים לפילוסופיית האימון

The man watching - תמיד קדימה

The man watching - סדר עדיפויות וגיוס

הצטרפות לקבוצת הווטסאפ

The man watching - למידה ומנהיגות

The man watching - אימונים

הגדירו תכלית וערכים מרכזיים

Coaching better every season

The man watching - נצחונות

The man watching - התחלה

The man watching / Tim Crothers

על נוכחות ושיעורי בית

שינה אופטימלית היא יתרון תחרותי

The last enforcer / Charles Oakley

Deep work / שעמום ומדיה חברתית

אפקט איינסטלונג

Deep work / תכלס

Deep work / Cal Newport

מה דרוש כדי להישאר ב-NBA

The manager / Mike Carson

Barca / תזונה

למאמנ/ת אין יום רע

Barca / מסי

Barca / גווארדיולה ושיטות האימון

Barca / הארכיטקט

יום הזיכרון (ועוד 364 של שכחה)

Barca / Simon Kuper

Let them play / Jerry Lynch

ויל 8

ויל 7

ויל 6

ויל 5

ויל 4

ויל 3

ויל 2

ויל / וויל סמית'

Second set of eyes / Cody Royle

אינטואיציה באימון

הדופק כמראה של הנפש

מערכות יחסים באימון

בשביל מה צריך מאמן?

עוד פרספקטיבה

Clear thinking

Second set of eyes

לטובים ביותר יש מאמנ/ת

המיתוס הכי גדול באימון מקצועני

היא לא רוצה לנצח כמוני

שיחה עם סרחיו לארה-ברסיאל

חוקים להעסקת מאמן NFL

שיאנית הניצחונות בכדורסל המכללות

תכניות לשנה החדשה

חרדת ביצוע בספורט

מנטליות של חגורה לבנה

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג