למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים התפתחות?

פרק 3 - מבט אחר על התפתחות.

צילום:

הפוסט הקודם בסדרה בלחיצה כאן.

בכל הנוגע לקריירה, התפתחות בדרך כלל משמעותה ותק יותר גדול, תחום אחריות רחב יותר, סמכות, שכר הטבות וכדומה.

DDOs - ארגונים ששואפים להתפתח ולפתח את החברים בהם - נותנים תחומי אחריות, מגדילים שכר ועוד, אחרת הם לא היו מצליחים להתחרות בארגונים שכן עושים את זה.

אבל כש-DDOs אומרים התפתחות, הם מתכוונים למשהו אחר.

פעם חשבו שבסוף גיל ההתבגרות, כאשר אדם הופך לבוגר, היכולת שלו להמשיך ללמוד ולהתפתח נגמרת.

נכון, אנשים מבוגרים נחשבו נבונים יותר, אבל זה רק בגלל שהם משתמשים בניסיון שלהם, לא בגלל שהם התפתחו. 

היום יודעים שאפשר להמשיך ללמוד ולהתפתח גם לאורך כל שנות הבגרות שלנו, וגם במה שפעם היה נחשב זיקנה.

המחברים של הספר חוקרים את נושא ההתפתחות והלמידה אצל מבוגרים, והם מזהים שלוש רמות מנטליות:

1. המוח החברתי: אנחנו חושבים ומאמינים דברים שהסביבה הקרובה שלנו חושבת ומאמינה, ופועלים לפי זה.

2. המוח העצמאי: אנחנו מסוגלים לגבש מחשבות ואמונות משל עצמנו ולא תלויים בחברה הקרובה לנו. אנחנו מנהיגים אחרים ופותרים בעיות.

3. המוח המשתנה: אנחנו מקבלים על עצמנו למידה, מסוגלים להחזיק מושגים ואמונות סותרים בתוך מוחנו, מחפשים בעיות כדי לפתור אותן ויודעים שאחרים תלויים בנו ואנחנו בהם.

מבוגרים בעלי מוח חברתי מנסים לרצות אחרים כדי שאחרים יחשבו שהם טובים או נחמדים. הם מסתירים חולשות של עצמם וחוששים להיכשל כי "מה יגידו עליהם". הם רק רוצים שיתנו להם לעלות לרכב כדי שהם יוכלו לנסוע עם אחרים.

מבוגרים בעלי מוח עצמאי לא דואגים מה אחרים חושבים. הם רוצים לעשות ורוצים להוביל אחרים לעשות. הם רוצים לנהוג ברכב ויודעים לאן צריך לנסוע.

מבוגרים בעלי מוח משתנה יכולים להסתכל על עצמם מבחוץ. הם מודעים לכך שיש עוד נקודות מבט ולא רוצים להיתקע עם זו של עצמם. הם רוצים להכיר את המציאות כפי שהיא, לא רק מנקודת מבטם הצרה. מבחינתם לא משנה מי נוהג, העיקר שנגיע למקום שרצינו בדרך הכי טובה שאפשר. אחרים יודעים שאם הם רוצים להגיע לאנשהו ויש להם מה לתרום למסע, אלה האנשים אליהם פונים - כי הם יקשיבו וישתמשו במידע.

המחקר של המחברים מצביע בצורה ברורה על כך שככל שאדם נמצא ברמה מנטלית גבוהה יותר, הביצועים שלו טובים יותר בעבודה, והיכולת שלו להתמודד עם עולם מורכב טובה יותר.

ארגונים וחברות שהם DDO עוזרים לאנשים לעבור מרמה מנטלית אחת לבאה בעזרת משוב תמידי ועשייה יומיומית שיקרבו אותם לאדם שהם יכולים להיות.

תוכנית עבודה טובה היא כזו שהלומדים בה מתנסים בה יום-יום, לא כזו שמעריכה אותם פעם בשנה. אם אדם לא מקבל משוב על בסיס יומיומי, הוא עלול להישאר ברמה המנטלית הנוכחית שלו ולא יעבור מחשיבה חברתית לחשיבה עצמאית או מחשיבה עצמאית לחשיבה שעוזרת לארגון להתפתח.

ארגון שעוזר לפרטים בו להתפתח דואג כל הזמן לשנות ולנסות, ומזיז אנשים מתפקידים שהם כבר טובים בהם.

ארגון שלא עושה זאת רק רוצה שהכול יהיה רגוע ושלו ומשאיר אנשים באותו תפקיד תוך שהוא מציין את האמינות שלהם.

אז למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים התפתחות?

1. התפתחות היא תופעה ספציפית, ניתנת לתיאור ולאיתור - צמיחה בתבניות החשיבה של אדם, היכולת להתבונן בעצמנו ובמציאות בצורה יותר עמוקה, היכולת להבחין בדברים שפעם הסתכלנו דרכם.

2. התפתחות היא תהליך בעל ערך כלכלי - ארגונים וחברות צריכים יותר אנשים בעלי תבניות חשיבה עמוקות שמסוגלים להסתכל על מצב מבחוץ. ככל שהזמן חולף, יהיה יותר צורך באנשים כאלה.

הפוסט הבא בלחיצה כאן.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
Coach K
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

סיור וירטואלי בארגון מתפתח

פוגשים את הארגונים

An everyone culture / Kagan, Lahey

The good psychopath’s guide to success / Dutton, McNab

שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד / סטיבן קובי

הצלחה שנבנית לנצח / פוראס, אמרי, תומפסון

איך לגדל ילדים שהם לא גזענים

איך לגדל ילדים בעלי הערכה עצמית בריאה

איך לגדל ילדים לא סקסיסטיים

איך לגדל ילדים שאומרים את האמת ולא מקללים

איך לגדל ילדים שהם לא בריונים

איך לגדל ילדים חזקים מנטלית ובעלי מוטיבציה

How to raise kids who aren’t assholes / Melinda Wenner Moyer

Coach K - מסכמים קריירה

Coach K - חוזרים לנצח

Coach K - התמוטטות

Coach K - מתחילים לנצח

Coach K - התחלה קשה בדיוק

Coach K - Army

Coach K / Ian O’Connor

חזון לעתיד - שינוי כיוון

טרי פראצ'ט על כתיבה ועל החיים

Terry Pratchett - A life with footnotes / Rob Wilkins

תרגילי אימון שכנראה לא שמעתם עליהם

עקרונות משחק

פיתוח שחקנים עדכני

מיישמים CLA בכדורסל

מדוע למידה היא לא לינארית

כוחה של תפיסה

מהי מיומנות?

להתגבר על הסטטוס קוו

Transforming basketball / Alex Sarama

The courage to teach / Parker Palmer

My turn - על כדורגל ואימון

My turn / Johan Cruyff

לאמן ביעילות במשחקים

מה זה IZOF

לוודא מוכנות לתחרות

Rafa - My story / Rafael Nadal

The little big things / Tom Peters

Quiet power / Susan cain

לחיות עם כשלונות

הערכה למערכות

למה אנחנו לא לומדים מכישלון?

כשלונות מורכבים

לעצב סביבות למידה יעילות

טעויות בסיסיות

כשלונות אינטליגנטיים

Right kind of wrong / Amy Edmondson

למקסם למידה של הספורטאים

Blood on the horns 3

Blood on the horns 2

Blood on the horns / Roland Lazenby

Teambuilding / Rinus Michels

פתחו יכולות גופניות ומיומנות

Chop wood carry water / Joushua Medcalf

The tyranny of talent / Joe Baker

מנהיגות טרנספורמטיבית

בנו אמון וצרו לכידות

אנסון דוראנס פורש מאימון

The man watching - מה שחשוב

הציבו מטרות והגדירו תוצאות

The man watching - אופי של מאמן

חברו ערכים לפילוסופיית האימון

The man watching - תמיד קדימה

The man watching - סדר עדיפויות וגיוס

הצטרפות לקבוצת הווטסאפ

The man watching - למידה ומנהיגות

The man watching - אימונים

הגדירו תכלית וערכים מרכזיים

Coaching better every season

The man watching - נצחונות

The man watching - התחלה

The man watching / Tim Crothers

על נוכחות ושיעורי בית

שינה אופטימלית היא יתרון תחרותי

The last enforcer / Charles Oakley

Deep work / שעמום ומדיה חברתית

אפקט איינסטלונג

Deep work / תכלס

Deep work / Cal Newport

מה דרוש כדי להישאר ב-NBA

The manager / Mike Carson

Barca / תזונה

למאמנ/ת אין יום רע

Barca / מסי

Barca / גווארדיולה ושיטות האימון

Barca / הארכיטקט

יום הזיכרון (ועוד 364 של שכחה)

Barca / Simon Kuper

Let them play / Jerry Lynch

ויל 8

ויל 7

ויל 6

ויל 5

ויל 4

ויל 3

ויל 2

ויל / וויל סמית'

Second set of eyes / Cody Royle

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג