חברו ערכים לפילוסופיית האימון

פרק שני מתוך הספר Coaching better every season.

צילום:

זה פרק 2 מתוך הספר Coaching better every season.

לחזרה לתפריט המרכזי עם כל הפרקים עליהם כתבתי, לחצו כאן.

2. Connect values to philosophy - חברו ערכים לפילוסופיית האימון שלכם

זה לא משנה מה הערכים שלנו אם אנחנו לא מיישמים אותם ביומיום.

פילוסופיית האימון שלנו משמעותה איך אנחנו ניגשים למקצוע ומה אנחנו מתכננים לעשות כדי להישאר נאמנים לערכים ולתכלית שלנו.

היא בעצם מנחה את ההחלטות היומיומיות שלנו באימון.

בתור מאמן צעיר ידעתי מה אני רוצה להשיג ויכולתי לעשות זאת בדרך מסוימת.

נעלתי נעלי כדורסל, הדגמתי הכול, דרשתי המון והתכוונתי להתעקש על כל סנטימטר.

גם אז היה לי חשוב שהשחקנים/ות יעשו כל מה שצריך בשביל המטרה, אבל עכשיו הזמנים השתנו.

לא יכולתי לדרוש בלי לוודא קודם שהמטרה אכן ראויה בעיניהם, ולא יכולתי להדגים הכול בעצמי. הייתי צריך להשתנות.

לא רציתי להיכחד, אז שיניתי את הפילוסופיה שלי - הערכים מאחורי היומיום נשארו, העקרונות המנחים השתנו.

עוד דוגמה לדברים שמשתנים למרות שהם עשויים לעזור - הדוגמאות, השירים והציטוטים שלנו.

שירים, מפורסמים, ספורטאים ועוד הופכים להיות לא רלוונטיים בשלב מסוים. אולי שיר משנת 2001 היה מעולה בשביל ספורטאית בשנת 2006, אבל לא ב-2026. המסר של "ביחד" הוא חשוב, אבל צריך למצוא דרך יותר עדכנית להעביר אותו.

אם אנחנו דוגלים בפילוסופיית אימון ששמה את הספורטאי/ת במרכז, זו אחריותנו להתאים את עצמנו לצרכים של הספורטאי/ת ולדרכי הלמידה והתקשורת שלהם.

זה אומר, למשל, ללמוד איך עובד טיקטוק, ולהשתמש בו כדי לעשות את תפקידנו בצורה יותר טובה.

דון סטיילי, מהמאמנות המובילות בכדורסל הנשים בארה"ב, יודעת שהדבר החשוב ביותר הוא יצירת קשר עם השחקניות.

היא פעם הייתה שחקנית והיה לה קל יותר להתחבר אליהן. ככל שחולף הזמן זה נהיה קשה יותר "ומזל שאני אוהבת אתגרים" היא אומרת.

ג'ון וודן, פעם אייקון אימון ומאמן שזכה ב-10 אליפויות מכללות ב-12 עונות(!), הודה שלקח לו שנים רבות לארגן את פילוסופיית האימון שלו בהתאם לערכים שלו.

כמה שאלות שיכולות לעזור להבין מה הפילוסופיה שלנו:

למה אנחנו מאמנים?

מה הערכים שלנו?

איזה סוג של חוויות היינו רוצים שהספורטאים שאנחנו מאמנים יחוו?

מה המטרה של ספורט?

מה האחריות שלנו כלפי הספורטאים?

מה ההשלכות של התנהגות לא מתאימה של הספורטאים?

מה אנחנו מוכנים ומה אנחנו לא מוכנים לעשות לטובת המטרה?

במחקר מעניין (11) נשאלו מאמני תיכונים בסוגי ספורט שונים על פילוסופיות האימון שלהם. הם היו מאמנים מצליחים וזכו במשותף ב-175 תארים.

פילוסופיית האימון שלהם כללה הצבת ציפיות גבוהות וסטנדרט התנהגות גבוה.

מחקר נוסף (12) שראיין מאמנים שהם מודל לחיקוי ביחד עם 16 מהספורטאים/ות שלהם, הראה שפילוסופיית האימון של כולם כללה מיקוד בספורטאי/ת ושאיפה לפתח בני אדם טובים ולא רק ספורטאים טובים. הם ראו בספורט כלי לפיתוח עבור החיים.

מחקר שניתח 5 מאמנים שונים מהביוגרפיות שנכתבו עליהם הבליט 6 מאפיינים שונים:

1. דאגה אמיתית לספורטאים/ות ולצרכים שלהם.

2. יצירת יחד משמעותי בקבוצה ובניית מערכת יחסים טובה בין המאמנ/ת לספורטאי/ת.

3. הגדרת תפקיד ברורה לספורטא/ית.

4. תשוקה ומוטיבציה גדולה לניצחון.

5. פיתוח גישת מנהיגות שמסתדרת עם האישיות שלהם והערכים שלהם.

6. פרספקטיבה על הספורט - הוא רק משחק ולא החיים עצמם.

חשוב לזכור - מאמנים איכותיים (משני המינים!) בונים ומטפחים מערכת יחסים טובה בינם לבין הספורטאים/ות ומבינים שהספורטאי/ת במרכז.

מספר חוקרים יצרו את פירמידת ההצלחה של המאמנים, בהתאמה לפירמידת ההצלחה של ג'ון וודן:

כל שנה, קרן מיוחדת של ה-NFL מזהה 10 מאמני פוטבול תיכונים מוצלחים בארה"ב. שנה אחת הם ראיינו אותם לגבי פילוסופיית האימון שלהם (23) ומהתשובות שלהם עלו המאפיינים הבאים:

1. ליצור סביבת ספורט כיפית וחיובית.

2. לכל שחקן בקבוצה יש ערך, בלי קשר לרמה שלו או לתפקיד שלו.

3. אין הרבה חוקים, אבל הציפיות ברורות וגבוהות.

4. תקשורת פתוחה וכנה היא הכרחית.

5. דאגה לשחקנים וניסיון להבין אותם הם חשובים.

6. לעזור לשחקנים לפתח הערכה עצמית ואהבת המשחק.

7. משמעת עצמית ואחריות הם מרכיבים הכרחיים להצלחה.

במקומות בהם הספורטאי/ת במרכז, לכל מאמן יש קובץ מיוחד על כל אחד או אחת, קובץ שמתעדכן עם אירועים, מפגשים ושיחות שונות לאורך השנים.

אף ילדה או ילד לא נשארים זהים לאורך השנים, וקובץ כזה שמתעד שיחות ודברים שקורים במהלך השנה או השנים יכול לעזור לעקוב אחרי ההתפתחות ולשמור על קשר קרוב.

לחצו כאן לדוגמה לקובץ כזה בתחילת שנה.

הפילוסופיה שלנו יכולה להתעצב גם בעקבות מקרים במהלך שנת האימון: מחלוקת על דקות משחק, ספורטאי שמתנהג בחוסר כבוד, הורה בעייתי.

איך מקרים כאלה גרמו לנו להגיב?

איך התגובה שלנו עמדה בערכים שלנו? בתכלית שלנו?

איך הדרך בה פעלנו מסתדרת עם הערכים של הספורטאים שאנחנו מאמנים?

השיעורים הראשונים בקורס "מבפנים החוצה" מדברים על הגדרת התכלית שלנו ועל עיצוב תרבות מערכות יחסים ותרבות קבוצתית.

אם מעניין אתכם ללמוד איך להיות מאמנים טובים יותר - הקורס הזה בשבילכם.

לחצו על הלינק בשביל שיעור ראשון מתוך הקורס בחינם.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

מנהיגות טרנספורמטיבית

בנו אמון וצרו לכידות

אנסון דוראנס פורש מאימון

The man watching - מה שחשוב

הציבו מטרות והגדירו תוצאות

The man watching - אופי של מאמן

The man watching - תמיד קדימה

The man watching - סדר עדיפויות וגיוס

הצטרפות לקבוצת הווטסאפ

The man watching - למידה ומנהיגות

The man watching - אימונים

הגדירו תכלית וערכים מרכזיים

Coaching better every season

The man watching - נצחונות

The man watching - התחלה

The man watching / Tim Crothers

על נוכחות ושיעורי בית

שינה אופטימלית היא יתרון תחרותי

The last enforcer / Charles Oakley

Deep work / שעמום ומדיה חברתית

אפקט איינסטלונג

Deep work / תכלס

Deep work / Cal Newport

מה דרוש כדי להישאר ב-NBA

The manager / Mike Carson

Barca / תזונה

למאמנ/ת אין יום רע

Barca / מסי

Barca / גווארדיולה ושיטות האימון

Barca / הארכיטקט

יום הזיכרון (ועוד 364 של שכחה)

Barca / Simon Kuper

Let them play / Jerry Lynch

ויל 8

ויל 7

ויל 6

ויל 5

ויל 4

ויל 3

ויל 2

ויל / וויל סמית'

Second set of eyes / Cody Royle

אינטואיציה באימון

הדופק כמראה של הנפש

מערכות יחסים באימון

בשביל מה צריך מאמן?

עוד פרספקטיבה

Clear thinking

Second set of eyes

לטובים ביותר יש מאמנ/ת

המיתוס הכי גדול באימון מקצועני

היא לא רוצה לנצח כמוני

שיחה עם סרחיו לארה-ברסיאל

חוקים להעסקת מאמן NFL

שיאנית הניצחונות בכדורסל המכללות

תכניות לשנה החדשה

חרדת ביצוע בספורט

מנטליות של חגורה לבנה

פציעות ראש, צוואר ופנים בכדורסל

רגשות וקוגניציה בספורט התחרותי

פציעות כדורסל: אפידמיולוגיה וגורמי סיכון

ניהול מיידי של טראומה אקוטית על המגרש בכדורסל

ידע של נהג

איך לא ליפול להטיית ההישרדות

צ'ארלי מאנגר

לרצות מה שבאמת משנה

החלטות בפעולה 2

כמה "הרהורי כפירה" על מומחים ומומחיות

החלטות בפעולה 1

מנהלים חולשה

מועצת מנהלים אישית

בונים כוח

nice VS kind

האויבים של חשיבה צלולה

Clear thinking / Shane Parrish

ביומכניקה של תנועות ופציעות פלג גוף עליון בכדורסל

שיפוט וקבלת החלטות בספורט

The infinite game

Legacy

ממוקדים

דום לב והחייאה בכדורסל

11 אליפויות חלק 6

11 אליפויות חלק 5

11 אליפויות חלק 4

11 אליפויות חלק 3

11 אליפויות חלק 2

11 אליפויות / פיל ג'קסון

master the basics

The last season / Phil Jackson

More than a game / Phil Jackson

מתכוננים לגרוע מכל

קשב וביצוע בספורט

How children succeed / Paul Tough

Make it stick

Make it stick - שיפור יכולות

Make it stick - על סגנונות למידה

קריירת הספורט

Make it stick - להימנע מהאשליה שיודעים

Make it stick - להשתמש בקושי

Make it stick - לגוון

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג