איך לגדל ילדים לא סקסיסטיים

מה עושים אם הילדים מפלים את המין השני?

צילום:

ילדים מסיקים מסקנות לגבי מין ומגדר מהרגע בו הם יכולים להבחין בהם - בדרך כלל לפני יום הולדת שנה.

רוב הזמן אנחנו מעבירים מסרים לא טובים וסובלים אחר כך מההשלכות.

נתחיל בצעצועים.

זה לא שאנחנו נותנים לילד גביע מזהב ולילדה גוש פחם. אנחנו בסך הכול נותנים לאחד מהם משאית ולשנייה בובה. מה הבעיה בזה?

ילדים צריכים לפענח את העולם הזה, ורצוי כמה שיותר מהר.

הם משתמשים בכל פיסת מידע שיש להם, והם שמים לב אילו פיסות מידע חשובות יותר ואילו פחות.

אנחנו מחלקים את העולם לפי מין. אנחנו מתייחסים למגדר של אדם יותר פעמים ממה שאנחנו שמים לב. אנחנו לא מבדילים בין אנשים לפי צבע השיער, העובדה שהם שמאליים או ימניים או צבע העיניים, אלא לפי המגדר שלהם.

הוא = גבר. היא = אישה.

לגברים ולנשים יש חדרי שירותים שונים, קבוצות ספורט שונות, מעברים נפרדים בסופרמרקט או בחנות צעצועים. לפעמים אפילו בתי ספר נפרדים. זה קורה עשרות פעמים ביום. מה זה אומר לילדים?

שיש פה משהו.

וזה הופך את המסקנות למיידיות. אם אני בן, אז אני לא צריך לעשות דברים של בנות, או לקנות דברים של בנות, או לשחק משחקים של בנות.

בגלל ההבדלים במעמד שעדיין קיימים בין גברים לנשים, אם כבר צד אחד חורג לכיוון הצד השני, אז יותר מקובל שנשים יחרגו לכיוון הגברי. זה הרי יותר שווה, יותר נחשק, יותר טוב. גבר שחורג לכיוון שנחשב נשי? כמעט מיד מתייחסים אליו כאילו הוא ירד בדרגה. בנים "מקריבים" עמדת כוח כשהם בוחרים להיות דומים יותר לבנות. בנות שמצליחות לעשות דברים "של בנים" נתפסות כחזקות יותר (לא תמיד לטובתן).

עם בנים מדברים פחות על רגשות, מצפים מהם "להיות חזקים" ו"להתגבר" ולא רוצים שהם יתנהגו "כמו ילדה" או "כמו כוסית".

עוד מסקנה שקל מאוד להסיק היא שאם רוב עמדות הכוח הן של גברים, כנראה גברים טובים יותר. חזקים יותר. ראויים יותר.

אחרת, למה חצי מהאוכלוסייה מקבל כל כך הרבה כוח והחצי השני כל כך הרבה פחות?

ואם הם חזקים יותר הם כנראה גם צודקים יותר. ואם יש הבדל כזה גדול בין בנים לבנות, בין נשים לגברים, ויש צד יותר שווה, אז כדאי להתנהג כמוהו. ככה צריך.

ככל שההבדלים האלה נמשכים יותר זמן, ילדים  מחברים בין מין ומגדר לבין עליונות. ככה הופכים לסקסיסטים. ככה מתחילות הטרדות מיניות. צד חלש, צד חזק, מותר לי, את נחותה, אני אעשה מה שאני רוצה.

כשסיפרו לילדים בני 5 על אדם (person) ממש חכם (smart) ושאלו אותם מה המין שלו, רובם ענו שאם הוא חכם הוא מהמין שלהם.

בגיל 6-7-8 רובם כבר ענו שהוא גבר. בנים בחרו גבר לא משנה בני כמה הם היו.

(תראו מה עברית עושה פה, אני מתאר בזכר למרות שאין באנגלית שום רמז על זכר או נקבה)

אסטרטגיות לחינוך ילדים לא להיות סקסיסטיים:

#1 לשים לב לשפה שלנו.

איך בכלל גורמים לילדים לחשוב שקבוצה אחת עדיפה על פני קבוצה אחרת?

למה יש אפליה על בסיס מין ומגדר ולא אפליה על בסיס צבע עיניים?

קודם כל, כי אנחנו מבדילים בין קבוצות. כל פעם שנבדיל בין קבוצות, ילדים (וגם מבוגרים) יחשבו שהקבוצה שלהם עדיפה. אבל זה לא מספיק. ברגע שאנחנו מאפשרים לקבוצה אחת לעשות תפקידים מסוימים ולקבוצה אחרת תפקידים שונים (כמו שאנחנו עושים עם מין ומגדר) אנחנו יוצרים אפשרות לצד אחר להיות חזק יותר.

חשוב גם לא להכליל. אין שום דבר בעולם שכל הבנות או כל הבנים עושים או אוהבים. יש מספיק יוצאי דופן כדי שנימנע מהכללות ונעזור לילדים להימנע גם הם.

#2 לעודד מפגשים וחברויות בין המינים.

ככל שילדים מתבגרים הם משחקים הרבה יותר עם בני מינם. ככל שהם משחקים יותר עם בני מינם, הם משחקים במשחקים יותר סטריאוטיפיים - "של בנות" או "של בנים".

כשנותנים להם לשחק זה עם זו, מקרבים ביניהם. עוזרים להם ללמוד זו על זה. מגלים קווי דימיון.

זה ככה עם קבוצות ספורט. כמה שהם יכולים להיות זה עם זו יותר שנים, החברה שלנו (והם!) ירוויחו מזה.

ילדים תמיד יבחרו בבחירה ה"קלאסית". הם ירצו להיות עם בני מינם. תפקידנו כהורים הוא להצליח לגוון להם כמה שיותר.

#3 להימנע מסטריאוטיפים בעצמנו.

אנחנו לא מגנים עליהם כשאנחנו אומרים להם לא לעשות משהו כי זה של המין השני.

אם אנחנו אומרים להם לא לקחת חוג "של המין השני" אנחנו בעצם אומרים להם שהביריון השכונתי צדק.

אבל הוא לא צודק. מותר לילד לבחור איזה חוג שמעניין אותו. וגם לילדה. כשאנחנו מנסים להגן עליהם מסטיגמה אנחנו בעצם מחזקים את הסטיגמה.

שהילד ישחק עם בובה. שהילדה תשחק כדורסל. שהילד ילבש ורוד. שהילדה תלבש מכנסיים. שהילד יפחד. שהילדה תתעניין בהנדסת מכונות.

מי בכלל המציא את הדברים האלה…? זה כל כך שרירותי.

שבו ודברו עם הבן שלכם על איך הוא מרגיש.

תנו לילדה שלכם להרביץ למי שמטריד אותה.

אם אתה אבא, ספר לילד שלך כשאתה עצוב.

אם את אמא, אל תתני לבת שלך לראות אותך דואגת מדי לגבי המראה שלך.

#4 להציף את נושא האפליה.

זה בסדר לדבר על זה. הילדים לא צריכים לפענח לבד למה רוב המורות והאחיות נשים ורוב המנהלים והמהנדסים גברים.

הם לא צריכים לפענח לבד למה גברים מרוויחים משכורת גבוהה יותר על תפקיד זהה.

הם יעשו את זה, אבל הם יסיקו שזה בגלל שגברים טובים יותר מנשים. זה, כמובן, לא נכון.

אי אפשר להילחם בחוסר צדק אם לא יודעים שהוא קיים.

"למה האישה הזאת אמרה שהשמלה שלך יפה? למה היא לא אמרה לאח שלך שהמכנסיים שלו יפים? למה היא חושבת שמה שחשוב בך זה המראה שלך?"

"לא כל הבנות גרועות בכדורגל. יש את X, היא דווקא טובה. ויש עוד שתיים לא רעות. כמה פעמים בשבוע אתה מתאמן? כמה פעמים בשבוע הן מתאמנות? אתם באותו גיל, למה הן מתאמנות פחות? איך זה משפיע על הרמה של כל אחד מכם?"

כל אחד ואחת, ללא קשר למין, מגדר, או כל תכונה אחרת, זכאים להזדמנויות שוות ולזכויות שוות.

העתיד של העולם שלנו תלוי בכך שנגיד לילדים שלנו מה אנחנו מאמינים.

הפוסט הבא בלחיצה כאן.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
Coach K
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

איך לגדל ילדים שהם לא גזענים

איך לגדל ילדים בעלי הערכה עצמית בריאה

איך לגדל ילדים שאומרים את האמת ולא מקללים

איך לגדל ילדים שהם לא בריונים

איך לגדל ילדים חזקים מנטלית ובעלי מוטיבציה

How to raise kids who aren’t assholes / Melinda Wenner Moyer

Coach K - מסכמים קריירה

Coach K - חוזרים לנצח

Coach K - התמוטטות

Coach K - מתחילים לנצח

Coach K - התחלה קשה בדיוק

Coach K - Army

Coach K / Ian O’Connor

חזון לעתיד - שינוי כיוון

טרי פראצ'ט על כתיבה ועל החיים

Terry Pratchett - A life with footnotes / Rob Wilkins

תרגילי אימון שכנראה לא שמעתם עליהם

עקרונות משחק

פיתוח שחקנים עדכני

מיישמים CLA בכדורסל

מדוע למידה היא לא לינארית

כוחה של תפיסה

מהי מיומנות?

להתגבר על הסטטוס קוו

Transforming basketball / Alex Sarama

The courage to teach / Parker Palmer

My turn - על כדורגל ואימון

My turn / Johan Cruyff

לאמן ביעילות במשחקים

מה זה IZOF

לוודא מוכנות לתחרות

Rafa - My story / Rafael Nadal

The little big things / Tom Peters

Quiet power / Susan cain

לחיות עם כשלונות

הערכה למערכות

למה אנחנו לא לומדים מכישלון?

כשלונות מורכבים

לעצב סביבות למידה יעילות

טעויות בסיסיות

כשלונות אינטליגנטיים

Right kind of wrong / Amy Edmondson

למקסם למידה של הספורטאים

Blood on the horns 3

Blood on the horns 2

Blood on the horns / Roland Lazenby

Teambuilding / Rinus Michels

פתחו יכולות גופניות ומיומנות

Chop wood carry water / Joushua Medcalf

The tyranny of talent / Joe Baker

מנהיגות טרנספורמטיבית

בנו אמון וצרו לכידות

אנסון דוראנס פורש מאימון

The man watching - מה שחשוב

הציבו מטרות והגדירו תוצאות

The man watching - אופי של מאמן

חברו ערכים לפילוסופיית האימון

The man watching - תמיד קדימה

The man watching - סדר עדיפויות וגיוס

הצטרפות לקבוצת הווטסאפ

The man watching - למידה ומנהיגות

The man watching - אימונים

הגדירו תכלית וערכים מרכזיים

Coaching better every season

The man watching - נצחונות

The man watching - התחלה

The man watching / Tim Crothers

על נוכחות ושיעורי בית

שינה אופטימלית היא יתרון תחרותי

The last enforcer / Charles Oakley

Deep work / שעמום ומדיה חברתית

אפקט איינסטלונג

Deep work / תכלס

Deep work / Cal Newport

מה דרוש כדי להישאר ב-NBA

The manager / Mike Carson

Barca / תזונה

למאמנ/ת אין יום רע

Barca / מסי

Barca / גווארדיולה ושיטות האימון

Barca / הארכיטקט

יום הזיכרון (ועוד 364 של שכחה)

Barca / Simon Kuper

Let them play / Jerry Lynch

ויל 8

ויל 7

ויל 6

ויל 5

ויל 4

ויל 3

ויל 2

ויל / וויל סמית'

Second set of eyes / Cody Royle

אינטואיציה באימון

הדופק כמראה של הנפש

מערכות יחסים באימון

בשביל מה צריך מאמן?

עוד פרספקטיבה

Clear thinking

Second set of eyes

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג