פרק 6 - למה זה בכלל משתלם לפתח אנשים?
האם להשארת עובדים, חפיפה מתמשכת ולמידה בתוך הארגון, צפייה של אירועים יוצאי דופן ותרבות ארגונית איכותית הם בעלי יתרון כלכלי?
אם כן, ארגונים שמתמקדים בפיתוח החברים (DDOs) הם בהחלט בעלי ערך כלכלי.
אם הארגון מצליח להשאיר אצלו עובדים שארגונים אחרים רוצים, יש לו יתרון.
ארגונים בהם כולם רוצים בטובתך ואתה מקבל כל פעם תפקיד חדש שמאתגר אותך הם ארגונים שטוב להישאר בהם, גם אם לפעמים השכר מעט נמוך יותר מארגונים אחרים.
אם הארגון יוצר חפיפה מתמשכת בין עובדים על ידי דינמיקה של "מאמן" ושל "קפטן", הוא מקטין הוצאות של למידה ומגדיל את כמות העשייה בתוך הארגון. תוסיפו את זה לכך שהאדם שמלמד הוא האם שהרגע עשה את זה, ואנחנו מקבלים ארגון יעיל מאוד.
אם הארגון מוכן להקשיב לדעות שלא בהכרח מקובלות, הוא עשוי להיות מוכן לאירועים שאחרים לא מוכנים אליהם. משבר כלכלי או התפוצצות חיובית של תחום כלכלי יכולים להגיע "בלי אזהרה" ואם יש מישהו (או מישהי) בארגון שקיבל אפשרות להביע את דעתו וגם להכין תוכנית פעולה, הארגון עצמו ירוויח - למרות שהדעות לא היו מקובלות בתחילה.
אם הארגון רוצה להמשיך להיות בחזית מבחינת רווחים, הוא צריך להמשיך להיות לפני כולם גם בעשייה. דמיינו מועדון כדורסל שעכשיו זכה באליפות עד גיל 16. זו לא השנה הזאת שהפכה את הקבוצה עד גיל 16 לאלופה. אלה כל השנים הקודמות.
מועדון שיסתמך רק על השנה האחרונה ייכנס לפיגור בעוד כמה שנים, כאשר הגילים הצעירים יגיעו לקבוצה עד גיל 16. כדאי למועדון, אם הוא רוצה להמשיך לקחת אליפויות בגיל 16, להמשיך להשקיע בגילים צעירים.
אם הארגון רוצה לשמור על תרבות עבודה איכותית ששומרת על העובדים מרוצים ומתפתחים, כדאי להקדיש זמן גם ליצירת קשרים חיוביים בין חברי הארגון וגם לתת אפשרות "לפרוק" רגשות שליליים בצורה מועילה. כולם רוצים לחיות בתרבות ארגונית נעימה, לא כולם משקיעים בזה זמן ומשאבים אחרים.
יש חברה שמקליטה את כל השיחות במקום העבודה.
יש אנשים שזה נשמע להם נוראי.
אותם אנשים לא היו רוצים ידברו עליהם מאחורי הגב, אבל הם רוצים שלהם תהיה האפשרות לדבר על אחרים מאחורי הגב - בלי שיקליטו אותם.
בעיניי, זה יותר נוראי מהקלטת כל השיחות.
אם הארגון רוצה להמשיך להתפתח לאורך שנים, האם כדאי לו לפתח אנשים ולעזור להם ללמוד? ברור שכן. עוד מערכת הפעלה או עוד אפליקציה הן לא מה שיציל את רוב הארגונים מהמשבר הבא. העולם מתקדם מגוגל לבינה מלאכותית וקצב הגדילה של המערכות האלה יגדל עוד בעתיד. ארגונים צריכים אנשים שיכולים ללמוד, רוצים להתקדם ומוכנים להיעזר באחרים כדי לתמוך בגדילה של הארגון עצמו.