איך לגדל ילדים שהם לא גזענים

איך להתייחס לנושא הגזע ולעזור לילדים להבין את העולם?

צילום:

האם כדאי לחנך ילדים לא להתייחס לצבעים ולגזעים כי צבע העור והגזע לא אמורים לשנות וכדי שהם לא יבדילו ויעשו מזה עניין?

ילדים רואים גזע, גם אם אנחנו חושבים שהם לא.

מחקר שפורסם ב-2005 הראה שכבר בגיל 3 חודשים ילדים מעדיפים להסתכל על פרצופים של אנשים בעלי צבע עור דומה לשלהם.

מחקר יוצא דופן ב-2003 הדגים כיצד ילדים בני שלוש בוחרים עם מי לשחק.

שליש מהילדים כהי העור בחרו לשחק עם מישהו בצבע העור שלהם. 86% מהילדים הלבנים בחרו לשחק עם ילדים לבנים אחרים.

ילדים לא מדברים ככה על ילדים אחרים בקול רם, לפחות לא בבית - אולי כי הם חושבים שזה נושא שלא אמורים לדבר עליו - אבל הם יודעים מה ההבדלים. והם לא מתייחסים ככה לגזע כי אנחנו הורים גרועים. הם עושים את זה כי הם צריכים לפענח את העולם.

כשהמבוגרים בחייהם מתעלמים מנושא הגזע, הילדים נשארים לבדם במשימת הפענוח החברתי.

ולא, אם אנחנו אומרים להן שכולם שווים, לא בטוח שהם יבינו שאנחנו מדברים על גזע.

משום שקשה לדבר על הנושא, אנחנו מעדיפים להימנע.

משום שאנחנו נמנעים, הילדים הופכים להיות יותר גזענים.

חשוב לזכור: גזע הוא לא רק עניין אישי או פרטי. הוא עניין ציבורי וחברתי.

ילדים מנסים לפענח את העולם, והם שמים לב שצבע השיער לא קובע איפה אנשים גרים, את סוג העבודות שלהם או כמה כסף הם מרוויחים. אבל גזע? יש פה עניין.

רק נשיא שחור אחד בארה"ב בכמעט 300 שנה. הילדים עם הבית הכי יפה הם תמיד לבנים. שכונות נפרדות לצבע עור שונה. אבל המבוגרים לא מדברים על גזע.

גם משמעותי וגם סודי? כנראה זה ממש חשוב!

ואם המבוגרים לא מדברים על זה, אז הילדים מסיקים מסקנות בעצמם: אם הם דומים בצבע העור, אז הם בטח דומים בדברים אחרים, ואם הם כולם עובדים בעבודות פחות טובות, חיים בשכונה שנחשבת פחות יוקרתית וגם יש להם אותו צבע, אז הם - איזה עוד מסקנה יכולה להתבקש פה - פחות טובים.

וזה עוד לפני שלוקחים בחשבון שאנחנו ממילא אוהבים אנשים שנראים כמונו יותר מאשר אחרים.

למה ילדים כהי עור לא מעדיפים ילדים כהי עור אחרים כמו שילדים לבנים מעדיפים ילדים לבנים? מאותה סיבה שכולם בגיל מסוים מבינים שעדיף להיות גבר - ההבנה החברתית מתגבשת וכולם מבינים שעדיף להיות גבר ועדיף להיות לבן.

אסטרטגיות לגידול ילדים לא גזענים:

#1 חינוך עצמי ומחשבה על הדעות של עצמנו.

אם כל החברים שלנו בצבע העור שלנו, מה הילדים יחשבו?

אם אני לא נפגשת עם חברים בעלי צבע עור שונה, ולא מדברת על הנושא, כנראה גם הילדים שלי יימנעו מילדים בעלי צבע עור שונה.

#2 דיבור גלוי על גזע - בלי להאשים או לבייש את הילדים.

מה קורה אם הילדה שלי אומרת בקול רם בסופר על ילדה אחרת "וואו העור שלה כל כך כהה!"

אני לא אנסה לברוח משם, ואני גם לא אגיד לה לא לדבר ככה.

אני אגיד לה שעור של אנשים באמת מגיע בכל מיני גוונים, ואסביר לה למה.

אם אנחנו משתיקים אותם על משהו שהם שמים לב אליו בעולם, אנחנו גורמים להם לחשוב שהדבר הזה רע, או שהעובדה שהם סיפרו לנו היא רעה.

עדיף שהם יבואו אלינו עם תגליות כאלה.

במקרה הזה, נסביר על מלטונין וקצת על תורשה ונשאל מאיפה הם למדו את המילים האלה או את הרעיון הזה. כל הערה כזו היא הזדמנות עבורנו ללמד אותם משהו על העולם. מה שהם לא ילמדו מאיתנו הם ילמדו מאחרים… ולא תמיד לטובה.

חשוב לזכור: כוונה לא משנה כאן. גם אם הילדה שלי לא התכוונה להעיר הערה גזענית, הצד השני מושפע ממנה ועלול להיפגע, וזה מה שמשנה באותו רגע. כמו בהטרדה מינית, גם בגזענות.

ואם מישהו מעיר את תשומת ליבנו שאמרנו משהו גזעני, זה לא מפריע לעבודה שלנו, זה חלק מהעבודה שלנו. להתנצל ולתקן.

#3 לתת לילדים לחוות סביבה מגוונת.

גם כשילדים לא רואים צבעי עור אחרים בסביבה המיידית שלהם, הם יודעים שהיא קיימת. טלוויזיה, יוטיוב, מדיה חברתית.

אם הם נחשפים לדמויות חיוביות עם צבע עור שונה, אם הם מפתחים תחביבים או תחומי עניין שונים לילדים אחרים בעלי צבע עור שונה, הם יגדלו להיות פחות גזענים.

ילדים אוהבים יותר דברים שהם מכירים. תנו להם להכיר ילדים עם צבע עור שונה משלהם.

אם בשכונה שלנו יש רק ילדים בעלי צבע עור מסוים, או בבית הספר שלנו כיתות מסוימות מכילות בעיקר צבע עור ספציפי, אולי כדאי שנשאל את עצמנו למה אנחנו מעדיפים לחיות בשכונה הזאת.

#4 לדבר עם הילדים על גזע ולהראות להם איך להילחם בגזענות.

ילדים בעלי צבע עור כהה חווים גזענות מגיל צעיר.

לחשוב שלא צריך לדבר עם הילדים בהירי העור שלנו על גזענות כי הם צעירים מדי זה להיות אטומים למה שמתרחש יומיום.

גזענות לא עברה מהעולם. היא נוכחת בחיים שלנו.

אולי המבוגרים אצלנו עדיין מחזיקים דעות כאלה (למשל סבא וסבתא), אולי מישהו ברחוב העיר הערה גזענית.

תפקידנו לתווך את המציאות לילדים ולעזור להם להפוך אותה לפחות גזענית.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
Coach K
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

איך לגדל ילדים בעלי הערכה עצמית בריאה

איך לגדל ילדים לא סקסיסטיים

איך לגדל ילדים שאומרים את האמת ולא מקללים

איך לגדל ילדים שהם לא בריונים

איך לגדל ילדים חזקים מנטלית ובעלי מוטיבציה

How to raise kids who aren’t assholes / Melinda Wenner Moyer

Coach K - מסכמים קריירה

Coach K - חוזרים לנצח

Coach K - התמוטטות

Coach K - מתחילים לנצח

Coach K - התחלה קשה בדיוק

Coach K - Army

Coach K / Ian O’Connor

חזון לעתיד - שינוי כיוון

טרי פראצ'ט על כתיבה ועל החיים

Terry Pratchett - A life with footnotes / Rob Wilkins

תרגילי אימון שכנראה לא שמעתם עליהם

עקרונות משחק

פיתוח שחקנים עדכני

מיישמים CLA בכדורסל

מדוע למידה היא לא לינארית

כוחה של תפיסה

מהי מיומנות?

להתגבר על הסטטוס קוו

Transforming basketball / Alex Sarama

The courage to teach / Parker Palmer

My turn - על כדורגל ואימון

My turn / Johan Cruyff

לאמן ביעילות במשחקים

מה זה IZOF

לוודא מוכנות לתחרות

Rafa - My story / Rafael Nadal

The little big things / Tom Peters

Quiet power / Susan cain

לחיות עם כשלונות

הערכה למערכות

למה אנחנו לא לומדים מכישלון?

כשלונות מורכבים

לעצב סביבות למידה יעילות

טעויות בסיסיות

כשלונות אינטליגנטיים

Right kind of wrong / Amy Edmondson

למקסם למידה של הספורטאים

Blood on the horns 3

Blood on the horns 2

Blood on the horns / Roland Lazenby

Teambuilding / Rinus Michels

פתחו יכולות גופניות ומיומנות

Chop wood carry water / Joushua Medcalf

The tyranny of talent / Joe Baker

מנהיגות טרנספורמטיבית

בנו אמון וצרו לכידות

אנסון דוראנס פורש מאימון

The man watching - מה שחשוב

הציבו מטרות והגדירו תוצאות

The man watching - אופי של מאמן

חברו ערכים לפילוסופיית האימון

The man watching - תמיד קדימה

The man watching - סדר עדיפויות וגיוס

הצטרפות לקבוצת הווטסאפ

The man watching - למידה ומנהיגות

The man watching - אימונים

הגדירו תכלית וערכים מרכזיים

Coaching better every season

The man watching - נצחונות

The man watching - התחלה

The man watching / Tim Crothers

על נוכחות ושיעורי בית

שינה אופטימלית היא יתרון תחרותי

The last enforcer / Charles Oakley

Deep work / שעמום ומדיה חברתית

אפקט איינסטלונג

Deep work / תכלס

Deep work / Cal Newport

מה דרוש כדי להישאר ב-NBA

The manager / Mike Carson

Barca / תזונה

למאמנ/ת אין יום רע

Barca / מסי

Barca / גווארדיולה ושיטות האימון

Barca / הארכיטקט

יום הזיכרון (ועוד 364 של שכחה)

Barca / Simon Kuper

Let them play / Jerry Lynch

ויל 8

ויל 7

ויל 6

ויל 5

ויל 4

ויל 3

ויל 2

ויל / וויל סמית'

Second set of eyes / Cody Royle

אינטואיציה באימון

הדופק כמראה של הנפש

מערכות יחסים באימון

בשביל מה צריך מאמן?

עוד פרספקטיבה

Clear thinking

Second set of eyes

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג