לעצב דרך להעריך את השנה וליישם אותה

פרק עשירי מתוך הספר Coaching better every season.

צילום:

זה פרק 10 מתוך הספר Coaching better every season.

לחזרה לתפריט המרכזי עם כל הפרקים עליהם כתבתי, לחצו כאן.

Design and implement an evaluation system - לעצב דרך להעריך את השנה וליישם אותה

“התפקיד של מאמן לא מסתיים כשעונת המשחקים מסתיימת, הוא רק משתנה."

- מורגן ווטן.

כשעונת המשחקים נגמרת, אנחנו צריכים להעריך את עצמנו, את השחקנים ואת שאר הצוות ולחשוב מה עבד טוב ומה אנחנו רוצים לשפר.

אין סיבה שמאמנים יהיו בערפל לגבי איך מעריכים אותם.

ההערכה הזו יכולה להתרחש כל שנה, בצורה עקבית. זה יעזור למאמנים להשתפר.

כמובן, זה מצריך שמי שמבצע את ההערכה יהיה נוכח באימונים, במשחקים ובזמנים הנוספים בהם המאמן עושה את התפקיד שלו (כמו למשל בפגישות עם ספורטאים/ות, בהכנת וידאו ועוד).

תוכנית טובה להערכת הקבוצה או המועדון דורשת לפחות ארבעה מרכיבים:

1. להבין מה צריך לעבור הערכה.

2. לאסוף נתונים ממספר גורמים - ספורטאים, הורים, מנהלים, מאמנים.

3. לוודא שהכלים שמשתמשים בהם הם מעשיים.

4. להחליט איך לתווך את הכלים האלה ולהסביר אותם לכל המעורבים.

המטרה העיקרית היא לעזור למאמנים להשתפר. ככל שהכלים יותר עמוקים ומפורטים, המאמנים ישתפרו יותר.

המינימום הוא לבדוק כמה הספורטאים התקדמו.

אם רוצים לבדוק עוד גורמים בביצוע של המאמן, אפשר לבקש משוב גם מהספורטאים, מהצוות ומההורים.

אילו פרמטרים אפשר להכניס להערכה?

פילוסופיית האימון, שיטת המשחק, סטטיסטיקה ממשחקים (קבוצתית ואישית), ביצועים, כישורי מנהיגות והתנהלות של הספורטאים, יתרונות וחסרונות באימונים, פעילויות מחוץ למגרש, נוכחות ועוד.

אפשר גם לבקש הערכה ממאמנים יריבים, מחברים מאמנים ומהקהל שמגיע למשחקים. לפעמים המשוב יהיה לא נעים, אבל לכנות יש תפקיד חשוב אם רוצים להשתפר.

אם רוצים לשפר את המועדון או את הקבוצה צריך לאסוף כמה שיותר מידע כדי להשקיע את הזמן אחרי עונת המשחקים בשיפור.

צריך לבדוק האם יש סיבה לאפשר למאמן להמשיך במועדון, אבל אם מחליטים שכן, צריך להשקיע את הזמן בלעזור לו (או לה) להשתפר.

המנהל/ת המקצועי/ת צריך לשתף את הנתונים שנאספו כדי לעזור למאמנ/ת להתקדם: האם יצרנו תרבות קבוצתית חיובית? האם הקבוצה פעלה לפי הערכים של המועדון? האם האימונים עזרו לספורטאים להתפתח? האם הצלחנו לעזור להם לבצע היטב בתחרויות או במשחקים?

בפרק מספר רעיונות יפים לשאלונים להשגת מידע מהספורטאים ומגורמים אחרים.

תרגמתי כמה מהם לעברית בקישורים הבאים.

רוצים עותק?

כתבו לי - coachgilad3@gmail.com

עמוד 241 שאלון אווירה.

עמוד 242 שאלון לכידות חברתית.

עמוד 244 שאלון מוכנות להצלחה.

מאוד אהבתי את ה"יישור קו" שהמחבר הציג לגבי ערכים וקריטריונים.

ראו דוגמה לערך של coachability של ספורטאים:

בפרק עוד שאלוני הערכה למאמנים ולמנהלים מקצועיים.

כתבו לי אם אתם רוצים עותק - coachgilad3@gmail.com

עוד רעיונות להערכה למנהלים מקצועיים או מנהלי מחלקות ספורט:

האם אנחנו מצליחים להביא ילדים/ות להשתתף?

למשל, האם אנחנו עומדים ביעדים המספריים לכל קבוצה או ענף?

האם אנחנו מצליחים ליצור סביבה שהם רוצים להישאר חלק ממנה?

למשל, האם הספורטאים חוזרים גם בשנה לאחר מכן?

האם אנחנו יוצרים סביבה בה הם נהנים ומשתפרים?

למשל, איזה משוב הם נותנים?

מומלץ לשמור תוצאות של כל משוב על מאמן ולהשוות לאורך השנים. בסולם של 1-7, 5 ומעלה זו תוצאה חיובית.

האם אנחנו מפתחים ספורטאים שמתחרים ברמה גבוהה?

למשל, האם הקבוצות תחרותיות בליגות שלהן?

סקאלה של ציונים לכל אחד מהקריטריונים למעלה:

0-59 לא מספיק

60-69 ביצוע לא טוב

70-79 בסדר

80-89 מתקדם

90-100 יוצא מהכלל

למשל, בהשתתפות המבוססת על יעדים מספריים, אם ההגדרה הייתה להביא 120 ילדים, והבאנו 97, אז הציון הוא 97/120, כלומר 80.

למשל, ביצירת סביבה שמחזירה אותם בשנה הבאה, אם היו 97 וחזרו בשנה לאחר מכן 93, אז הציון הוא 93/97, כלומר 96.

רוצים למדוד בצורה עוד יותר אמיתית? אם לאורך שנים במחלקות הכי טובות חוזרים 75% מהילדים, אז 75% צריך להיות הרף. אבל איך נדע? צריך לבדוק אצל אחרים. אם אצלנו חוזרים 69%, אז 69% חלקי 75% זה ציון 89!

משובים ברורים עוזרים למאמנים להבין על סמך אילו קריטריונים מעריכים אותם, והם יודעים במה להתמקד בשנה לאחר מכן.

יכול להיות שייקח יותר משנה אחת להבין אילו נושאים חשובים למועדון או למחלקה שלכם ואיך להעריך אותם בצורה הכי טובה.

זו אסטרטגיה ששווה להשקיע בה מספר שנים, כי לאחר שהיא תהיה במקומה המחלקה תשתפר בצורה שלא הייתה יכולה לפני כן.

אם מעניין אתכם ללמוד איך להיות מאמנים טובים יותר - הקורס "מבפנים החוצה" הוא בדיוק בשבילכם.

לחצו על הלינק בשביל שיעור ראשון מתוך הקורס בחינם.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
Coach K
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

The Pep revolution - צוות תומך ומשלים

The Pep revolution - פילוסופיה, אסטרטגיה, טקטיקה

The Pep revolution - מערכות יחסים עם השחקנים

The Pep revolution - חשיבות המעטפת

The Pep revolution - מוסר עבודה

The Pep revolution - תשוקה

The Pep revolution - למידה

The Pep revolution / Marti Perarnau

Pep The evolution - צוות תומך ומשלים

Pep The evolution - פילוסופיה, אסטרטגיה, טקטיקה

Pep The evolution - מערכות יחסים עם השחקנים

Pep The evolution - חשיבות המעטפת

Pep The evolution - מוסר עבודה

Pep The evolution - תשוקה

Pep The evolution - למידה

Pep Guardiola The evolution / Marti Perarnau

איך מתחילים?

יש לזה ערך כלכלי?

איך עושים את זה?

סיור וירטואלי בארגון מתפתח

למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים התפתחות?

פוגשים את הארגונים

An everyone culture / Kagan, Lahey

The good psychopath’s guide to success / Dutton, McNab

שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד / סטיבן קובי

הצלחה שנבנית לנצח / פוראס, אמרי, תומפסון

איך לגדל ילדים שהם לא גזענים

איך לגדל ילדים בעלי הערכה עצמית בריאה

איך לגדל ילדים לא סקסיסטיים

איך לגדל ילדים שאומרים את האמת ולא מקללים

איך לגדל ילדים שהם לא בריונים

איך לגדל ילדים חזקים מנטלית ובעלי מוטיבציה

How to raise kids who aren’t assholes / Melinda Wenner Moyer

Coach K - מסכמים קריירה

Coach K - חוזרים לנצח

Coach K - התמוטטות

Coach K - מתחילים לנצח

Coach K - התחלה קשה בדיוק

Coach K - Army

Coach K / Ian O’Connor

חזון לעתיד - שינוי כיוון

טרי פראצ'ט על כתיבה ועל החיים

Terry Pratchett - A life with footnotes / Rob Wilkins

תרגילי אימון שכנראה לא שמעתם עליהם

עקרונות משחק

פיתוח שחקנים עדכני

מיישמים CLA בכדורסל

מדוע למידה היא לא לינארית

כוחה של תפיסה

מהי מיומנות?

להתגבר על הסטטוס קוו

Transforming basketball / Alex Sarama

The courage to teach / Parker Palmer

My turn - על כדורגל ואימון

My turn / Johan Cruyff

לאמן ביעילות במשחקים

מה זה IZOF

לוודא מוכנות לתחרות

Rafa - My story / Rafael Nadal

The little big things / Tom Peters

Quiet power / Susan cain

לחיות עם כשלונות

הערכה למערכות

למה אנחנו לא לומדים מכישלון?

כשלונות מורכבים

לעצב סביבות למידה יעילות

טעויות בסיסיות

כשלונות אינטליגנטיים

Right kind of wrong / Amy Edmondson

למקסם למידה של הספורטאים

Blood on the horns 3

Blood on the horns 2

Blood on the horns / Roland Lazenby

Teambuilding / Rinus Michels

פתחו יכולות גופניות ומיומנות

Chop wood carry water / Joushua Medcalf

The tyranny of talent / Joe Baker

מנהיגות טרנספורמטיבית

בנו אמון וצרו לכידות

אנסון דוראנס פורש מאימון

The man watching - מה שחשוב

הציבו מטרות והגדירו תוצאות

The man watching - אופי של מאמן

חברו ערכים לפילוסופיית האימון

The man watching - תמיד קדימה

The man watching - סדר עדיפויות וגיוס

הצטרפות לקבוצת הווטסאפ

The man watching - למידה ומנהיגות

The man watching - אימונים

הגדירו תכלית וערכים מרכזיים

Coaching better every season

The man watching - נצחונות

The man watching - התחלה

The man watching / Tim Crothers

על נוכחות ושיעורי בית

שינה אופטימלית היא יתרון תחרותי

The last enforcer / Charles Oakley

Deep work / שעמום ומדיה חברתית

אפקט איינסטלונג

Deep work / תכלס

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג