גריט - פרק 7 - אימון

נראה שהיתרון העיקרי בגריט נובע מהקדשת יותר זמן למשימות, אבל כולנו מכירים אנשים שמתאמנים הרבה ולא מתקדמים. מה עושים?

צילום:

מה הסיפור מאחורי הספר? לחצו כאן.

לפרק 1 לחצו כאן.

לפרק 2+3 לחצו כאן.

לפרק 4 לחצו כאן.

לפרק 5 לחצו כאן.

לפרק 6 לחצו כאן.

הסטר לייסי, אותה עיתונאית שראיינה עשרות אנשים מצליחים, אמרה ש"קאיזן" – הרצון המתמיד להשתפר – הוא מאפיין נוסף לכל אותם אנשים. "זה ההיפך משאננות. זהו הלך רוח חיובי, לא שלילי. לא מבט לאחור בחוסר סיפוק. זה מבט קדימה ורצון לצמוח."

מה שמצביע על כך שלא מדובר רק בכמות השעות, אלא גם באיכות שלהן.

עוד על הספר קאיזן בלחיצה כאן.

אנדרס אריקסון, המומחה העולמי למומחים עולמיים, מסכים.

בספרו PEAK הוא מציין שיש חשיבות גדולה לאיכות האימון. האימון צריך שתהיה לו מטרה ברורה, אנחנו צריכים להתמקד בו בלבד ללא הסחות דעת, לנהל מעקב שיטתי אחרי השיפור ולהעסיק מאמן שיוכל לתת לנו משוב.

עוד על הספר PEAK בלחיצה כאן.

אחרי שאדם כזה מסיים חלק מסוים והוא יודע שהוא מסוגל לבצע היטב את המיומנות, הוא מוצא דבר חדש להתאמן עליו, ומתחיל את התהליך מהתחלה. אימון כזה נקרא DELIBERATE PRACTICE.

כמה שעות של אימון מכוון חווים רוב האנשים בדרך כלל? 0.

אימון מכוון הוא לא אימון כיפי. ההרגשה בו פחות מהנה ויותר מאומצת. אבל הוא נותן תוצאות בדרך בה צורת אימון אחרת לא יכולה. הוא מאוד תובעני מבחינה מנטלית, ולכן קשה לבצע אותו יותר משעה ברצף, או יותר מ-3 שעות במהלך יום שלם. זו הסיבה שהרבה מומחים מרגישים צורך לישון בצהריים. מעבר לתועלת המוחית, הם פשוט מרגישים מותשים מהמאמץ.

דאקוורת' גם מקדישה חלק מהפרק לניסיון להבין איך תחושת המאמץ והתשישות משתלבות עם תחושת הזרימה שמומחים מתארים שהם מרגישים. לא ארחיב על כך כאן, אולי בהמשך כשנגיע לסקור את הספר "זרימה."

עם זאת, גריט והנאה מאימון מכוון הולכים יד ביד. אולי הם יותר נהנים להתאמץ אז הם מתאמצים יותר, ואולי משום שהם מתאמצים הם נהנים יותר מהתוצאות של המאמץ. בכל מקרה, גריט הולך טוב מאוד עם אימון מכוון.

מכיוון שאימון מכוון לא נחשב כיפי, כדאי להפוך אותו להרגל. אף אחד לא יספר על ההנאה שהוא מרגיש בזמן צחצוח שיניים, אבל כולנו עושים את זה פעמיים ביום. למה? כי התרגלנו. אנחנו לא חושבים על זה.

בספר DAILY RITUALS, מייסון קרי חושף רוטינות יומיומיות של אמנים, מדענים ויוצרים אחרים. חלק קמים מוקדם, חלק מאוחר. חלק יוצרים בלילה, חלק בבוקר. חלק יוצרים ברצף ואז נחים. חלק יוצרים שעה ואז מפסיקים וחוזרים ליצירה. לכל אחד רוטינה משלו, אבל לכל אחד מהם רוטינה.

עוד על הספר בלחיצה כאן.

ולבסוף, יהיה יותר נוח לקיים אימון מכוון אם נאהב את התוצאות שלו. מי שאוהב להתאמן על החולשות שלו ומוכן לטעות בדרך, ייראה תוצאות. אמנם החל מגיל בית ספר ילדים לומדים שלא כדאי לטעות, אך אם התלמידים או הספורטאים שבאחריותנו ייראו אותנו כדוגמה אישית לכך, הסיכוי שיאפשרו לעצמם לטעות ולהתקדם יעלה.


לפרק 8 לחצו כאן.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
Coach K
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

Coach K - מתחילים לנצח

Coach K - התחלה קשה בדיוק

Coach K - Army

Coach K / Ian O’Connor

חזון לעתיד - שינוי כיוון

טרי פראצ'ט על כתיבה ועל החיים

Terry Pratchett - A life with footnotes / Rob Wilkins

תרגילי אימון שכנראה לא שמעתם עליהם

עקרונות משחק

פיתוח שחקנים עדכני

מיישמים CLA בכדורסל

מדוע למידה היא לא לינארית

כוחה של תפיסה

מהי מיומנות?

להתגבר על הסטטוס קוו

Transforming basketball / Alex Sarama

The courage to teach / Parker Palmer

My turn - על כדורגל ואימון

My turn / Johan Cruyff

לאמן ביעילות במשחקים

מה זה IZOF

לוודא מוכנות לתחרות

Rafa - My story / Rafael Nadal

The little big things / Tom Peters

Quiet power / Susan cain

לחיות עם כשלונות

הערכה למערכות

למה אנחנו לא לומדים מכישלון?

כשלונות מורכבים

לעצב סביבות למידה יעילות

טעויות בסיסיות

כשלונות אינטליגנטיים

Right kind of wrong / Amy Edmondson

למקסם למידה של הספורטאים

Blood on the horns 3

Blood on the horns 2

Blood on the horns / Roland Lazenby

Teambuilding / Rinus Michels

פתחו יכולות גופניות ומיומנות

Chop wood carry water / Joushua Medcalf

The tyranny of talent / Joe Baker

מנהיגות טרנספורמטיבית

בנו אמון וצרו לכידות

אנסון דוראנס פורש מאימון

The man watching - מה שחשוב

הציבו מטרות והגדירו תוצאות

The man watching - אופי של מאמן

חברו ערכים לפילוסופיית האימון

The man watching - תמיד קדימה

The man watching - סדר עדיפויות וגיוס

הצטרפות לקבוצת הווטסאפ

The man watching - למידה ומנהיגות

The man watching - אימונים

הגדירו תכלית וערכים מרכזיים

Coaching better every season

The man watching - נצחונות

The man watching - התחלה

The man watching / Tim Crothers

על נוכחות ושיעורי בית

שינה אופטימלית היא יתרון תחרותי

The last enforcer / Charles Oakley

Deep work / שעמום ומדיה חברתית

אפקט איינסטלונג

Deep work / תכלס

Deep work / Cal Newport

מה דרוש כדי להישאר ב-NBA

The manager / Mike Carson

Barca / תזונה

למאמנ/ת אין יום רע

Barca / מסי

Barca / גווארדיולה ושיטות האימון

Barca / הארכיטקט

יום הזיכרון (ועוד 364 של שכחה)

Barca / Simon Kuper

Let them play / Jerry Lynch

ויל 8

ויל 7

ויל 6

ויל 5

ויל 4

ויל 3

ויל 2

ויל / וויל סמית'

Second set of eyes / Cody Royle

אינטואיציה באימון

הדופק כמראה של הנפש

מערכות יחסים באימון

בשביל מה צריך מאמן?

עוד פרספקטיבה

Clear thinking

Second set of eyes

לטובים ביותר יש מאמנ/ת

המיתוס הכי גדול באימון מקצועני

היא לא רוצה לנצח כמוני

שיחה עם סרחיו לארה-ברסיאל

חוקים להעסקת מאמן NFL

שיאנית הניצחונות בכדורסל המכללות

תכניות לשנה החדשה

חרדת ביצוע בספורט

מנטליות של חגורה לבנה

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג