למה הורים לבנים לא מדברים על גזע?

כולנו היינו רוצים שהילדים שלנו יוכלו לרכוש חברים ולהתייחס לכל אדם לפי ההתנהגות שלו ולא לפי צבע עורו. אבל מה אנחנו עושים בשביל זה?

צילום:

לפרק השני - על שינה - לחצו כאן.

כולנו היינו רוצים שהילדים שלנו יגדלו ויהיו "עיוורי צבעים" במובן הגזעי – שהם יוכלו לרכוש חברים ולהתייחס לכל אדם לפי ההתנהגות שלו ולא לפי צבע עורו. אבל מה אנחנו עושים בשביל זה?

האם להצביע על הבדלים בצבע העור זה משהו שעוזר לילדים להימנע מהשוואות, או דווקא גורם ההיפך?

האם זה משנה שנשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, הוא בעל צבע עור שונה מכל הנשיאים שקדמו לו?

אם זה לא משנה, כי אין סיבה שיהיו הבדלים, אז אין צורך לציין את זה בפני הילדים.

אם זה משנה, כי אובמה היה הראשון בעל צבע עור שונה, אנחנו אלה שיוצרים לילדים הבחנה איפה שלא בטוח שהם היו עושים אותה בעצמם.

אנחנו אומרים לילדים ש"ורוד זה לבנות" ו"כחול זה לבנים", אבל אנחנו לא אומרים להם כלום על שחור ולבן?

ילדים יוצרים קבוצות ומעדיפים השתייכות לקבוצה אחת על פני אחרת, גם אם הצבע הוא מקרי, כמו צבע החולצות שקיבלו בתוך ניסוי. קשה לילדים להבחין בין אוכלוסיות ביותר מקטגוריה אחת, אז הם מבדילים בעזרת הקטגוריה הכי ברורה לעין – צבע העור.

תינוקות מתעכבים עם המבט על תמונות של אנשים בעלי צבע עור שונה מזה של הוריהם – מה שמצביע שהם יודעים שיש הבדל. ילדים בני שש מחלקים חבילת קלפים לפי גזע ב-68% מהפעמים – למרות שהיו יכולים לחלק לפי מגדר, למשל. בגיל בו הילדים שלנו כבר מגבשים את הדעה שלהם ושמים לב להבדלים בין גזעיים – אנחנו מניחים שהם "עיוורי צבעים" כלפי גזע.

פיתרון נפוץ נוסף להבדלה בין גזעים היה (ועדיין) שילוב בין גזעים שונים – בבית הספר, בשכונות המגורים. למעשה, גם בתוך בית הספר הילדים יכולים להפריד את עצמם לפי צבע עור. כמו שאמרה אחת החוקרות המובילות בתחום: "ללכת לבית ספר שמשלב אוכלוסיות יכול לעזור לך ללמוד סטריאוטיפים בדיוק כמו שהוא יכול לעזור לך לשכוח מהם." מחקרים אחרים הראו שככל שיש לך יותר הזדמנויות בתוך בית הספר לרכוש חבר בעלי צבע עור שונה, ככה יש פחות סיכוי שזה אכן יקרה במציאות.

בנוסף, בחברות בהן התפתחות אישית מודגשת, רואים יותר חלוקה לקבוצות, כדי ליצור זהות אישית. בחברות כמו יפן, בהן הדגש הוא חברתי ולא אישי, יש פחות דוגמאות לתת-קבוצות בחברה.

אם כך, מה צריך לעשות כשילדים הוגים משפטים כמו "אתה צריך להיות שחקן כדורסל כי אתה שחור, אתה לא יכול להיות כדורסלן כי אתה לבן" או "את לא יכולה להיות רופאה כי צבע העור שלך כהה מדי"?

להשתיק אותם לא יעזור, ואולי רק יעביר מסר שגזע זה נושא שלא מדברים עליו. ההורים והמבוגרים האחראיים צריכים לעזור לילדים לבנות את הקטגוריות שנמצאות בראש שלהם – זה דורש תיקון פעיל ומפורש, בדיוק כמו שהיינו מתקנים מישהו שאומר שרק גברים יכולים להיות רופאים ונשים לא.


לפרק הרביעי -למה ילדים משקרים -לחצו כאן

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
Coach K
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

Coach K - מתחילים לנצח

Coach K - התחלה קשה בדיוק

Coach K - Army

Coach K / Ian O’Connor

חזון לעתיד - שינוי כיוון

טרי פראצ'ט על כתיבה ועל החיים

Terry Pratchett - A life with footnotes / Rob Wilkins

תרגילי אימון שכנראה לא שמעתם עליהם

עקרונות משחק

פיתוח שחקנים עדכני

מיישמים CLA בכדורסל

מדוע למידה היא לא לינארית

כוחה של תפיסה

מהי מיומנות?

להתגבר על הסטטוס קוו

Transforming basketball / Alex Sarama

The courage to teach / Parker Palmer

My turn - על כדורגל ואימון

My turn / Johan Cruyff

לאמן ביעילות במשחקים

מה זה IZOF

לוודא מוכנות לתחרות

Rafa - My story / Rafael Nadal

The little big things / Tom Peters

Quiet power / Susan cain

לחיות עם כשלונות

הערכה למערכות

למה אנחנו לא לומדים מכישלון?

כשלונות מורכבים

לעצב סביבות למידה יעילות

טעויות בסיסיות

כשלונות אינטליגנטיים

Right kind of wrong / Amy Edmondson

למקסם למידה של הספורטאים

Blood on the horns 3

Blood on the horns 2

Blood on the horns / Roland Lazenby

Teambuilding / Rinus Michels

פתחו יכולות גופניות ומיומנות

Chop wood carry water / Joushua Medcalf

The tyranny of talent / Joe Baker

מנהיגות טרנספורמטיבית

בנו אמון וצרו לכידות

אנסון דוראנס פורש מאימון

The man watching - מה שחשוב

הציבו מטרות והגדירו תוצאות

The man watching - אופי של מאמן

חברו ערכים לפילוסופיית האימון

The man watching - תמיד קדימה

The man watching - סדר עדיפויות וגיוס

הצטרפות לקבוצת הווטסאפ

The man watching - למידה ומנהיגות

The man watching - אימונים

הגדירו תכלית וערכים מרכזיים

Coaching better every season

The man watching - נצחונות

The man watching - התחלה

The man watching / Tim Crothers

על נוכחות ושיעורי בית

שינה אופטימלית היא יתרון תחרותי

The last enforcer / Charles Oakley

Deep work / שעמום ומדיה חברתית

אפקט איינסטלונג

Deep work / תכלס

Deep work / Cal Newport

מה דרוש כדי להישאר ב-NBA

The manager / Mike Carson

Barca / תזונה

למאמנ/ת אין יום רע

Barca / מסי

Barca / גווארדיולה ושיטות האימון

Barca / הארכיטקט

יום הזיכרון (ועוד 364 של שכחה)

Barca / Simon Kuper

Let them play / Jerry Lynch

ויל 8

ויל 7

ויל 6

ויל 5

ויל 4

ויל 3

ויל 2

ויל / וויל סמית'

Second set of eyes / Cody Royle

אינטואיציה באימון

הדופק כמראה של הנפש

מערכות יחסים באימון

בשביל מה צריך מאמן?

עוד פרספקטיבה

Clear thinking

Second set of eyes

לטובים ביותר יש מאמנ/ת

המיתוס הכי גדול באימון מקצועני

היא לא רוצה לנצח כמוני

שיחה עם סרחיו לארה-ברסיאל

חוקים להעסקת מאמן NFL

שיאנית הניצחונות בכדורסל המכללות

תכניות לשנה החדשה

חרדת ביצוע בספורט

מנטליות של חגורה לבנה

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג