יום הזיכרון (ועוד 364 של שכחה)

על עקומת השכחה ותרבות הזיכרון שלנו.

צילום:

בכל פעם שמגיע "יום ה"- (זיכרון, שואה, אישה, מעשים טובים וכו') אני שואל את עצמי למה צריך יום.

התשובה, כמובן, היא שצריך להיזכר.

וזה נכון.

כל פעם שמגיע היום הזה, אנחנו נזכרים שפעם הייתה מלחמה נוראית ורצו להרוג אותנו וגם הרגו אבל חלק שרדו ונשארו והם מספרים את הסיפור ובואו נוודא שזה לא יקרה שוב.

אבל אז אנחנו שוכחים.

כי יום זה לא מספיק.

לא היינו מלמדים אנגלית יום בשנה. צריך להשתמש כל יום בשפה כדי שהיא תהיה חלק מאיתנו.

לא היינו מלמדים מתמטיקה יום אחד בשנה. צריך לעשות שיעורי בית כמה פעמים בשבוע.

לא היינו מלמדים קליעה לסל או בעיטה לשער יום אחד בשנה. צריך להתאמן כמה פעמים בשבוע.

שני תחומים שיכולים לעזור לנו לזכור יותר דברים ובצורה יותר טובה:

1. ריווח.

2. משמעות.

הסתכלו רגע על התמונה. המשך מתחתיה.

1. ריווח.

עקומת השיכחה שחקר ופירסם אבינגהאוס בסוף המאה ה- 19 מראה שאחרי שאנחנו לומדים משהו הוא דועך בזיכרון שלנו.

כל פעם שאנחנו מבצעים פעולה מסוימת כדי להיזכר במשהו הזה, אנחנו יוצרים שני תהליכים:

א. הזיכרון שלנו חוזר ל-% 100 שלו.

ב. אנחנו שוכחים את זה לאט יותר.

החזרה על החומר, יהיה מה שיהיה, עוזרת לנו לא רק להיזכר בו עכשיו, אלא גורמת לנו לשכוח קצת פחות.

אם זכר המלחמות שלנו כל כך חשוב, למה רק פעם בשנה?

למה לא כל שלושה חודשים?

ואז אם זכר השואה כל כך חשוב, למה רק פעם בשנה?

למה לא כל חודש?

ואם האישה היא כל כך חשובה שצריך להקדיש לה יום ולהיזכר בה, למה רק פעם בשנה?

למה לא כל שבוע?

או אפילו כל יום, כמו שאנחנו נזכרים בגבר.

2. משמעות.

אנחנו זוכרים דברים לאורך יותר זמן כאשר הם מתחברים לחיים שלנו או כאשר יש להם משמעות אחרת.

אתם בטוח מכירים ילדים שזוכרים המון מילים של שירים, אבל מתקשים בחומר להכתבה באנגלית.

אתם בטוח מכירים ילד או ילדה שזוכרים סטטיסטיקה של שחקני כדורגל או כדורסל מכל העונות שלהם, אבל לא מצליחים לזכור מי כתב את הספר שהם למדו בשיעור ספרות.

אם זה מתחבר לחיים שלנו, אנחנו נזכור את זה.

אם זה מעניין אותנו, אנחנו נזכור את זה.

הנה וידאו נחמד של אדם שניסה לייצג את השיטות השונות לזיכרון, ומראה את היעילות של השיטה שנקראת Spaced Repetition System.

בשיטה הזו, חוזרים על פריט בדיוק לפני שהוא עומד להישכח, וככה הופכים כמה שיותר פריטים לכאלה שנמצאים בזיכרון.

טור פנטסטי (וארוך) גרם לי לחשוב על זה שאם אנחנו נאמן משהו כל יום במשך כמה דקות אנחנו נעזור לו להישמר בזיכרון יותר זמן מאשר אם נלמד אותו שעה וחצי ואז נעזוב אותו לגמרי לחודש.

אנחנו (בני האדם) נוטים לחשוב שעדיף להשקיע במשהו המון זמן ושאם השקענו המון זמן זה יישאר הרבה זמן, אבל זה לא עובד ככה).

זה התחבר לי להטיית ההווה. אנחנו מתקשים לראות ולפעול לטווח הארוך, וכל מה שקורה עכשיו (גם אם הרבה פחות יעיל) מושך את תשומת לבנו וגורם לנו לפעול לטווח הקצר.

זה ככה עם שוקולד (נאכל עכשיו קצת, לא נראה שמשמינים), עם למידה למבחנים (עדיף ללמוד המון בלילה שלפני המבחן, ואז מתפלאים ששוכחים את החומר אחרי המבחן), עם סוג האימון (עדיף לעמוד במקום ולזרוק עשרות זריקות בדיוק מאותה נקודה - זה גורם לנו להרגיש טוב, למרות שבמשחק אין שום פעולה כזאת), ועוד...

ובחזרה לנקודה המרכזית,

עכשיו רק נשאר למצוא דרכים שהשואה, מלחמות ישראל, נשים ומעשים טובים יהיו לנו חשובים, מעניינים ומשמעותיים, ולהיזכר בהם בתדירות יותר גבוהה.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
Coach K
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

The good psychopath’s guide to success / Dutton, McNab

שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד / סטיבן קובי

הצלחה שנבנית לנצח / פוראס, אמרי, תומפסון

איך לגדל ילדים שהם לא גזענים

איך לגדל ילדים בעלי הערכה עצמית בריאה

איך לגדל ילדים לא סקסיסטיים

איך לגדל ילדים שאומרים את האמת ולא מקללים

איך לגדל ילדים שהם לא בריונים

איך לגדל ילדים חזקים מנטלית ובעלי מוטיבציה

How to raise kids who aren’t assholes / Melinda Wenner Moyer

Coach K - מסכמים קריירה

Coach K - חוזרים לנצח

Coach K - התמוטטות

Coach K - מתחילים לנצח

Coach K - התחלה קשה בדיוק

Coach K - Army

Coach K / Ian O’Connor

חזון לעתיד - שינוי כיוון

טרי פראצ'ט על כתיבה ועל החיים

Terry Pratchett - A life with footnotes / Rob Wilkins

תרגילי אימון שכנראה לא שמעתם עליהם

עקרונות משחק

פיתוח שחקנים עדכני

מיישמים CLA בכדורסל

מדוע למידה היא לא לינארית

כוחה של תפיסה

מהי מיומנות?

להתגבר על הסטטוס קוו

Transforming basketball / Alex Sarama

The courage to teach / Parker Palmer

My turn - על כדורגל ואימון

My turn / Johan Cruyff

לאמן ביעילות במשחקים

מה זה IZOF

לוודא מוכנות לתחרות

Rafa - My story / Rafael Nadal

The little big things / Tom Peters

Quiet power / Susan cain

לחיות עם כשלונות

הערכה למערכות

למה אנחנו לא לומדים מכישלון?

כשלונות מורכבים

לעצב סביבות למידה יעילות

טעויות בסיסיות

כשלונות אינטליגנטיים

Right kind of wrong / Amy Edmondson

למקסם למידה של הספורטאים

Blood on the horns 3

Blood on the horns 2

Blood on the horns / Roland Lazenby

Teambuilding / Rinus Michels

פתחו יכולות גופניות ומיומנות

Chop wood carry water / Joushua Medcalf

The tyranny of talent / Joe Baker

מנהיגות טרנספורמטיבית

בנו אמון וצרו לכידות

אנסון דוראנס פורש מאימון

The man watching - מה שחשוב

הציבו מטרות והגדירו תוצאות

The man watching - אופי של מאמן

חברו ערכים לפילוסופיית האימון

The man watching - תמיד קדימה

The man watching - סדר עדיפויות וגיוס

הצטרפות לקבוצת הווטסאפ

The man watching - למידה ומנהיגות

The man watching - אימונים

הגדירו תכלית וערכים מרכזיים

Coaching better every season

The man watching - נצחונות

The man watching - התחלה

The man watching / Tim Crothers

על נוכחות ושיעורי בית

שינה אופטימלית היא יתרון תחרותי

The last enforcer / Charles Oakley

Deep work / שעמום ומדיה חברתית

אפקט איינסטלונג

Deep work / תכלס

Deep work / Cal Newport

מה דרוש כדי להישאר ב-NBA

The manager / Mike Carson

Barca / תזונה

למאמנ/ת אין יום רע

Barca / מסי

Barca / גווארדיולה ושיטות האימון

Barca / הארכיטקט

Barca / Simon Kuper

Let them play / Jerry Lynch

ויל 8

ויל 7

ויל 6

ויל 5

ויל 4

ויל 3

ויל 2

ויל / וויל סמית'

Second set of eyes / Cody Royle

אינטואיציה באימון

הדופק כמראה של הנפש

מערכות יחסים באימון

בשביל מה צריך מאמן?

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג