כמה טיפים לשיפור הלמידה וקישורים לכל הפוסטים מהספר.
זה חלק 8.
חלק 6 - להתגבר על סגנונות למידה - כאן.
חלק 5 - להימנע מהאשליה שיודעים - כאן.
פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת USC שם לב ב-2005 לסטודנט שמקבל ציונים יוצאי דופן לטובה.
הוא שאל אותו איך הוא לומד, וקיבל את התשובה הבאה:
1. תמיד קורא מה שצריך לפני השיעור.
2. כשהוא קורא הוא מנסה לחשוב מה ישאלו במבחן ועונה לעצמו את התשובה הנכונה.
3. עונה לעצמו בראש על שאלות רטוריות של המרצה כדי לבדוק שהוא זוכר את החומר.
4. עובר על חוברות למידה, מוצא מונחים שלא מבין או לא זוכר ולומד אותם מחדש.
5. מעתיק למחברת שלו מונחים בולטים מהספר ואת הפירוש שלהם.
6. משתמש במבחן לדוגמה שהפרופסור נתן ומבין מה הוא צריך עוד ללמוד.
7. יוצר חוברת למידה משל עצמו בעזרת כל החומר שהוא כתב.
8. כותב לעצמו מונחים חשובים או מפורטים ומדביק מעל המיטה. עובר עליהם מדי פעם.
9. לא מחכה לרגע האחרון ללמוד את כל החומר. משתמש בזמן שיש במהלך הסמסטר.
טיפים למורים:
1. להסביר לתלמידים איך למידה עובדת.
רוב התלמידים מודעים רק למיתוסים ולא לאסטרטגיות למידה מועילות. המורה יכול לעזור להם בזה ולספק להם אסטרטגיות שיעזרו להם בכל נושא שילמדו.
2. ליצור קשיים רצויים בכיתה. בחנים קטנים (שלא ישפיעו על הציון), צורך לייצר תשובות ללא רמזים, צורך להרחיב על מונחים שנלמדו בעל פה או בכתב.
3. להיות שקופים. להגיד מראש מה יהיו הנושאים, מתי יהיו מבחנים, משימות ובחנים, על מה ייבחנו ואיך. להסביר מה עומד מאחורי שיטת הלימוד ואיך היא תעזור ללמוד את החומר.
4. למקד את התלמידים. בווסט פוינט אומרים לחיילים/סטודנטים שאם הם קוראים כל מילה בספר הם מבזבזים זמן. קודם לבדוק מה השאלות, ואז לקרוא כדי לענות תשובות.