בזוס הוא מייסד, נשיא, מנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון של חברת אמזון, ובין האנשים המשפיעים והחזקים בעולם. מספר מחשבות על סטנדרט גבוה.
1. סטנדרטים גבוהים זה מדבק.
אם נכניס אדם לקבוצה בעלת סטנדרט גבוה, הוא יתאים את עצמו במהירות. גם ההיפך נכון. אם סטנדרטים נמוכים הם אלה שנשארים, הם יתפשטו בכל מקום.
2. סטנדרטים גבוהים תלויים בתחום בו הם הוצבו.
זה שיש לך סטנדרט גבוה באזור אחד בחייך, לא אומר שאזורים אחרים בהכרח יהיו בעלי סטנדרט גבוה גם הם. כשהתחלתי עם אמזון, היו לי סטנדרטים גבוהים של המצאה, של טיפול בלקוחות וגם (תודה לאל) בהעסקת אנשים.
אבל לא היו לי סטנדרטים גבוהים בכל תהליך התפעול: איך לשמור על הבעיות המתוקנות שיישארו מתוקנות, איך למנוע פגמים מראש, איך לבחון תהליכים, ועוד. הייתי צריך ללמוד ולפתח סטנדרטים גבוהים בכל אלה (הקולגות שלי לימדו אותי כיצד).
3. יש חשיבות לענווה.
אפשר לחשוב על עצמך כאדם בעל סטנדרטים גבוהים ועדיין שיהיו לך תחומים שאתה לא רואה בעצמך ועלולים לפגוע בך. יכולים להיות אזורים בגודל אצטדיון בהם הסטנדרט שלך נמוך או לא קיים, ובטח לא כזה ברמה גבוהה. זה קריטי להיות פתוח לסבירות שזה יקרה.
מה עליך לעשות כדי להשיג סטנדרט גבוה בתחום כלשהו?
ראשית, עליך לזהות איך נראה "טוב" בתחום הזה.
שנית, עליך לטפח ציפיות ריאליות כמה קשה זה יהיה (כמה עבודה זה ידרוש) כדי להשיג את התוצאה המבוקשת.
הבסיס הוא ענווה.
יש תחומים כמו אומנות לחימה או נהיגה בהם הפידבק הוא מיידי והוא משאיר אותנו צנועים – אם לא יודעים אז לא יודעים.
בעולם האמיתי, הרבה יותר קל להימנע מפידבק וליצור תפיסה מעוותת של המציאות.