ציידים, לקטים, הורים 4

תרבויות שונות מלמדות אותנו איך מגדלים ילדים עצמאיים, תורמים ומאושרים. חלק 4.

צילום:

זה חלק 3.

חלק 1 כאן.

חלק 2 כאן.

חלק 3 כאן.

בארוחת הצהריים אני רואה אמא מניחה צלחות אוכל על שולחן המטבח ומחכה לבנות שלה שיבואו לאכול.

"הן יבואו כשיהיו מוכנות," היא אומרת. והן באות. בלי שידולים.

ברוב התרבויות הורים לא מדברים עם הילדים על הפעילות הבאה שלהם או דנים בשאלה מה הילד יאכל.

הם גם לא שואלים שאלות "אתה רוצה": "רוצה ללכת איתי לחנות? "רוצה להתרחץ?"

ההורה פועל. הסבתא מכינה את האמבטיה. האבא מכין את ארוחת הצהריים.

פחות מילים, פחות ויכוחים, פחות מתח.

פחות בחירות, פחות לחץ, פחות הרגשת פספוס על האפשרות שלא נבחרה.

איי! זה כואב!

להדגים לילדים את תוצאות המעשים שלהם כדי שיוכלו להבין לבד למה לא כדאי.

לשחק את זה. לבקש מהם להרביץ לנו ולהדגים לנו שזה כואב.

לשאול את הילדה שהרביצה - "את תינוקת?" הרי ילדים גדולים לא מרביצים…

לשאול את הילד שלא וחלק את הצעצוע שלו - "אתה לא אוהב אותי?" הרי מי שאוהב חולק.

להחמיא על נדיבות - "איזה ילד גדול אתה, איך אתה חולק את הצעצועים שלך."

ילדים קטנים מאוד רוצים להיות "ילדים גדולים."

מפריע להם שאומרים להם שהם ילדים קטנים.

אפשר להשתמש בזה כדי לכוון אותם להתנהגויות חיוביות.

התרגול כאשר רגועים עוזר ללמוד איך מתנהגים במצבים שעשויים להיות מתוחים.

קשה לכל אחד מאיתנו להרגיע את עצמנו כשאנחנו כועסים, אבל יותר קל להיזכר אם כבר תרגלנו.

ההחלטה מה אדם אחר צריך לעשות נמצאת מחוץ לאוצר המילים של שבט היקואנה. רצונו של הילד הוא הכוח המניע שלו.

זה לא אומר שההורים לא שמים לב לילדים. הם שמים לב ומשגיחים. אבל הם לא עסוקים בלומר להם ולכוון אותם. משגיחים עליהם כדי לוודא שהם מוגנים או לא פוגעים באחרים, אבל לא מכריחים אותם לעשות דברים.

משתמשים בשאלות ובתוצאות. הרבצת למישהו? מתרחקים ממך. לא כיף להיות לבד. 

זה ככה גם עם שינה.

מה יקרה אם הילדה תלך לישון חצי שעה מאוחר יותר ממה ש"צריך"?

כל עוד היא עסוקה בשקט, היא תירדם כשהיא עייפה.

גם אנחנו נרדמים כשאנחנו עייפים. אנחנו לא הולכים כל יום לישון בשעה קבועה. למה שהילדים יעשו זאת?

המחברת ספרה כמה פקודות היא נותנת לבת שלה כל שעה. יותר מ-100 פקודות. 

כאשר הבת שלה חזרה איתה מאחד מסיורי המחקר, היא אמרה על השבט בו ביקרו שהם "עושים מה שהם רוצים, אבל הם צריכים להיות נחמדים, לשתף ולעזור." שילוב של חופש ועבודת צוות.

כשאנחנו נותנים להם לתרגל דברים בעצמם, אנחנו מאפשרים להם עצמאות ועוזרים להם לפתח ביטחון עצמי.

בספרה "איך לגדל מבוגר" כותבת דיקנית אוניברסיטת סטנפורד: "בחנות, עם מורה או עם מאמן, אפשר לעמוד בצד ולא ליצור קשר עין כדי שיהיה ברור שהילדים הם אלה שמדברים."

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
Coach K
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

Coach K - מתחילים לנצח

Coach K - התחלה קשה בדיוק

Coach K - Army

Coach K / Ian O’Connor

חזון לעתיד - שינוי כיוון

טרי פראצ'ט על כתיבה ועל החיים

Terry Pratchett - A life with footnotes / Rob Wilkins

תרגילי אימון שכנראה לא שמעתם עליהם

עקרונות משחק

פיתוח שחקנים עדכני

מיישמים CLA בכדורסל

מדוע למידה היא לא לינארית

כוחה של תפיסה

מהי מיומנות?

להתגבר על הסטטוס קוו

Transforming basketball / Alex Sarama

The courage to teach / Parker Palmer

My turn - על כדורגל ואימון

My turn / Johan Cruyff

לאמן ביעילות במשחקים

מה זה IZOF

לוודא מוכנות לתחרות

Rafa - My story / Rafael Nadal

The little big things / Tom Peters

Quiet power / Susan cain

לחיות עם כשלונות

הערכה למערכות

למה אנחנו לא לומדים מכישלון?

כשלונות מורכבים

לעצב סביבות למידה יעילות

טעויות בסיסיות

כשלונות אינטליגנטיים

Right kind of wrong / Amy Edmondson

למקסם למידה של הספורטאים

Blood on the horns 3

Blood on the horns 2

Blood on the horns / Roland Lazenby

Teambuilding / Rinus Michels

פתחו יכולות גופניות ומיומנות

Chop wood carry water / Joushua Medcalf

The tyranny of talent / Joe Baker

מנהיגות טרנספורמטיבית

בנו אמון וצרו לכידות

אנסון דוראנס פורש מאימון

The man watching - מה שחשוב

הציבו מטרות והגדירו תוצאות

The man watching - אופי של מאמן

חברו ערכים לפילוסופיית האימון

The man watching - תמיד קדימה

The man watching - סדר עדיפויות וגיוס

הצטרפות לקבוצת הווטסאפ

The man watching - למידה ומנהיגות

The man watching - אימונים

הגדירו תכלית וערכים מרכזיים

Coaching better every season

The man watching - נצחונות

The man watching - התחלה

The man watching / Tim Crothers

על נוכחות ושיעורי בית

שינה אופטימלית היא יתרון תחרותי

The last enforcer / Charles Oakley

Deep work / שעמום ומדיה חברתית

אפקט איינסטלונג

Deep work / תכלס

Deep work / Cal Newport

מה דרוש כדי להישאר ב-NBA

The manager / Mike Carson

Barca / תזונה

למאמנ/ת אין יום רע

Barca / מסי

Barca / גווארדיולה ושיטות האימון

Barca / הארכיטקט

יום הזיכרון (ועוד 364 של שכחה)

Barca / Simon Kuper

Let them play / Jerry Lynch

ויל 8

ויל 7

ויל 6

ויל 5

ויל 4

ויל 3

ויל 2

ויל / וויל סמית'

Second set of eyes / Cody Royle

אינטואיציה באימון

הדופק כמראה של הנפש

מערכות יחסים באימון

בשביל מה צריך מאמן?

עוד פרספקטיבה

Clear thinking

Second set of eyes

לטובים ביותר יש מאמנ/ת

המיתוס הכי גדול באימון מקצועני

היא לא רוצה לנצח כמוני

שיחה עם סרחיו לארה-ברסיאל

חוקים להעסקת מאמן NFL

שיאנית הניצחונות בכדורסל המכללות

תכניות לשנה החדשה

חרדת ביצוע בספורט

מנטליות של חגורה לבנה

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג