ציידים, לקטים, הורים 2

תרבויות שונות מלמדות אותנו איך מגדלים ילדים עצמאיים, תורמים ומאושרים. חלק 2.

צילום:

זה חלק 2.

חלק 1 כאן.

טירוף הבוקר לא כלל טירוף. 

ילדיה של תרסה זרמו איתה, הם הקשיבו וידעו מה לעשות. כשהם לא הגיבו, היא לא לחצה עליהם להזדרז. היא פשוט עברה למשימות אחרות, וחזרה אחרי כמה דקות על אותה הוראה, באותו טון. 

היא אף פעם לא יזמה קונפליקט.

אם המטרה היא לשתף פעולה ולעבוד כקבוצה, צריך לפעול בצורה שתאפשר את זה. אם יש ילדה שיודעת להעיר את אחותה בצורה נעימה, כדאי לאפשר לה לעשות את זה. אם יש ילד שלוקח לו זמן בבוקר, לא יעזור לצעוק עליו. לכל אחד התכונות שלו.

הורים מתרבות המאיה לא מרגישים צורך להפעיל ולשעשע את הילדים שלהם.

הם לא מספקים זרם בלתי נגמר של הפעלות, סרטונים ומשחקים. הם לא משחקים בנסיכות או מוציאים אותם למוזיאון מיוחד לילדים. הם לא יוזמים פעילויות בהן הילד במרכז.

הם נותנים להם חוויה אפילו יותר מעניינת: החיים האמיתיים.

הם מעניקים להם גישה מלאה לעולם המבוגרים, כולל עבודתם.

הם מתקנים, מבשלים, מסדרים, יוצאים לקנות, והילדים באים איתם, נמצאים לצידם, משחקים עם עצמם או עוזרים במקרה הצורך.

האירועים המציאותיים הם הבידור של הילדים.

וילדים קטנים אוהבים את הפעילויות האלה. בעיניהם אין הבדל בין עבודת המבוגרים לבין משחק. ואם עושים זאת במשך מספיק זמן, "מטלות" הן כבר לא מטלות. הן משחק. הן מה שהילדים עושים.

כשהילדה באה עם אמא שלה לקניות, היא חלק מהנבחרת.

כשהילדה עוזרת לאמא לטאטא, היא חלק מהנבחרת.

כשהנבחרת מנקה, אני מנקה.

כשהנבחרת יוצאת מהבית בבוקר, אני יוצאת.

מה שאני עושה עוזר לאחרים או פוגע בהם.

אני חלק בלתי נפרד.

ואז הילדים יכולים לבחור. האם אני עוזרת או לא?

אם לא, זה גם בסדר.

ככל שנפנה פחות תשומת לב לילדים, כך הם ידרשו פחות תשומת לב.

הורים וילדים יכולים להתקיים זה לצד זה, ואלא אם כן יש צורך בעזרה אמיתי באותו רגע, אין שום סיבה להנחות את הילדים ולכוון אותם כל הזמן. לא צריך לשלוט בהם. פשוט לאפשר להם להיות.

חלק מתשומת הלב הזאת היא מחמאות.

מחמאות הן דרך לשלוט בהתנהגות של הילדים. אנחנו מחמיאים להם בקול רם שוב ושוב על כל מעשה שאנחנו תופסים כחיובי. החיסרון במחמאות הוא שהן חיזוק חיצוני.

מוטיבציה חיצונית יכולה להחזיק מעמד לזמן מוגבל. יש גבול כמה מחמאות את יכולה לשמוע על זה שהכנת טורטיה.

מוטיבציה פנימית, לעומת זאת, יכולה להחזיק אותנו שנים. אני כותב באתר שלי לא בשביל המחמאות או הלייקים או מספר הצפיות. אני כותב כי כיף לי לכתוב. אני אמשיך לכתוב.

ההורים מכירים בעזרה של הילדים שלהם באמצעות הבעת פנים שבעת רצון, אבל הם לא חוגגים כל עזרה קטנה.

ברור שהילדה תעזור. היא חלק מהנבחרת.

אפשר לציין כשאחרים עושים זאת. "אבא ממש עזר לי הבוקר. הוא שם לב שאני צריכה עזרה עם הכביסה ומיד עזר." הילדים לומדים מה חשוב לנו גם אם לא מחמיאים להם ישירות.

אפשר לציין גם כשהילדה לא עוזרת, ולהסביר לה למה חשוב שתעזור. היא חלק מהמשפחה ואם אנחנו מתאמצים גם היא יכולה להתאמץ.

חלק 3 כאן.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
Coach K
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

Coach K - מתחילים לנצח

Coach K - התחלה קשה בדיוק

Coach K - Army

Coach K / Ian O’Connor

חזון לעתיד - שינוי כיוון

טרי פראצ'ט על כתיבה ועל החיים

Terry Pratchett - A life with footnotes / Rob Wilkins

תרגילי אימון שכנראה לא שמעתם עליהם

עקרונות משחק

פיתוח שחקנים עדכני

מיישמים CLA בכדורסל

מדוע למידה היא לא לינארית

כוחה של תפיסה

מהי מיומנות?

להתגבר על הסטטוס קוו

Transforming basketball / Alex Sarama

The courage to teach / Parker Palmer

My turn - על כדורגל ואימון

My turn / Johan Cruyff

לאמן ביעילות במשחקים

מה זה IZOF

לוודא מוכנות לתחרות

Rafa - My story / Rafael Nadal

The little big things / Tom Peters

Quiet power / Susan cain

לחיות עם כשלונות

הערכה למערכות

למה אנחנו לא לומדים מכישלון?

כשלונות מורכבים

לעצב סביבות למידה יעילות

טעויות בסיסיות

כשלונות אינטליגנטיים

Right kind of wrong / Amy Edmondson

למקסם למידה של הספורטאים

Blood on the horns 3

Blood on the horns 2

Blood on the horns / Roland Lazenby

Teambuilding / Rinus Michels

פתחו יכולות גופניות ומיומנות

Chop wood carry water / Joushua Medcalf

The tyranny of talent / Joe Baker

מנהיגות טרנספורמטיבית

בנו אמון וצרו לכידות

אנסון דוראנס פורש מאימון

The man watching - מה שחשוב

הציבו מטרות והגדירו תוצאות

The man watching - אופי של מאמן

חברו ערכים לפילוסופיית האימון

The man watching - תמיד קדימה

The man watching - סדר עדיפויות וגיוס

הצטרפות לקבוצת הווטסאפ

The man watching - למידה ומנהיגות

The man watching - אימונים

הגדירו תכלית וערכים מרכזיים

Coaching better every season

The man watching - נצחונות

The man watching - התחלה

The man watching / Tim Crothers

על נוכחות ושיעורי בית

שינה אופטימלית היא יתרון תחרותי

The last enforcer / Charles Oakley

Deep work / שעמום ומדיה חברתית

אפקט איינסטלונג

Deep work / תכלס

Deep work / Cal Newport

מה דרוש כדי להישאר ב-NBA

The manager / Mike Carson

Barca / תזונה

למאמנ/ת אין יום רע

Barca / מסי

Barca / גווארדיולה ושיטות האימון

Barca / הארכיטקט

יום הזיכרון (ועוד 364 של שכחה)

Barca / Simon Kuper

Let them play / Jerry Lynch

ויל 8

ויל 7

ויל 6

ויל 5

ויל 4

ויל 3

ויל 2

ויל / וויל סמית'

Second set of eyes / Cody Royle

אינטואיציה באימון

הדופק כמראה של הנפש

מערכות יחסים באימון

בשביל מה צריך מאמן?

עוד פרספקטיבה

Clear thinking

Second set of eyes

לטובים ביותר יש מאמנ/ת

המיתוס הכי גדול באימון מקצועני

היא לא רוצה לנצח כמוני

שיחה עם סרחיו לארה-ברסיאל

חוקים להעסקת מאמן NFL

שיאנית הניצחונות בכדורסל המכללות

תכניות לשנה החדשה

חרדת ביצוע בספורט

מנטליות של חגורה לבנה

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג