Edge 2

חלק שני של edge - אימון ומנהיגות.

צילום:

זה חלק ב'.

חלק א' כאן.

יש חשיבות לצורת האימון.

אם אנחנו מאמנים את כולם באותה צורה, תמיד יהיו השוואות - למודל ה"נכון" או זה לזה. והשוואה יוצרת תחרות פנימית (למה אני לא מצליח לעשות "נכון"?) ותחרות חיצונית (למה היא מצליחה ואני לא?).

למה אנחנו מאמנים טקטיקה או טכניקה לא בעייפות? האם במשחק הם יצטרכו להשתמש בטקטיקה ובטכניקה כאשר הם לא עייפים?

למה אנחנו מאמנים "כושר גופני" מחוץ למסגרת המשחק? האם הם לא יצטרכו להיות ב"כושר" כדי לבצע אלמנטים במשחק?

כמו שלא כל צייר מצייר כמו ואן גוך ולא כל מלחין מלחין כמו מוצארט, לא כל ספורטאי יכול לזוז כמו ספורטאי אחר. אנחנו צריכים ללמד כל אחד לפי הגורמים שמשפיעים עליו.

מאמן הוא מישהו שמלווה אותך מהמקום בו אתה עכשיו למקום אליו אתה רוצה להגיע. לא לאן שהמאמן רוצה שתגיע. לאן שאתה רוצה.

מועדונים שהבינו את זה יושבים עם כל שחקן ושואלים אותם לאן הם רוצים להגיע, מה הם רוצים לפתח, מה הם עושים שהם היו נותנים לעצמם ציון 10 ומה התכנית שלהם.

יש חשיבות למנהיגות.

כדי להיות מסוגל לעזור לאחרים, אתה צריך לבלות איתם זמן ולהכיר אותם. בשביל זה אתה צריך שלא יהיו לך בעיות עם עצמך. אם אתה עסוק בשיפור עצמי, יהיה לך הרבה פחות זמן לעזור לאחרים.

כדי להיות מסוגל לעזור לאחרים, אתה צריך להסתגל. אליהם, אל הסביבה, אל התרבות, אל התנאים הקיימים. כולם יכולים ללמוד להסתגל. 

כל שחקן שנכנס לנבחרת צרפת בכדורגל עבר קודם שיחה אישית עם דידייה דשאן המאמן. הוא אמר להם מה הוא חושב, בקשיב להם ואמר להם מה הציפיות מהם.

כאשר דשאן מאמן במועדון, הוא בוחר שלושה קפטנים - פיזי, טכני ופסיכולוגי. במקרה הצורך הוא מוסיף עוד שניים - חייבים מספר אי זוגי - כדי לייצג שחקנים צעירים בסגל ולעזור ללמוד את תפקידי המנהיגות. המטרה היא שהמאמן לא יצטרך להתערב. אם הוא צריך, סימן שאירוע גדול קרה.

בעיניי דשאן, המאמן צריך גם לנחם, לעודד ולהקשיב. לא רק לחלק פקודות.

בהתאחדות הכדורגל ההולנדית יש מישהי שהתפקיד שלה הוא Head of research and intelligence. היא עזרה להוביל כתיבת דו"ח בן 200 עמודים על מצב הכדורגל ואמרה: "שום דבר בדו"ח הזה הוא לא אמיץ או בעל דעה. הכול עובדות."

בין המסקנות:

1. להדגיש את היכולת של המוח להשתנות.

2. לעודד מחויבות ולא תוצאות.

3. לוודא שגם למאמנים יש תבנית חשיבה מתפתחת.

ראלף ראנגניק מאמין שמנהיגות היא אהבה והשלכות.

צריך לבנות אמון, צריך להיות אמפתי, וצריך לדעת לעמוד על שלך.

חורחה ואלדנו: חשוב להבין את המשחק, וחשוב גם להבין אנשים, כי הם אלה שמשחקים.

חלק ג' כאן.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
Coach K
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

Coach K - מתחילים לנצח

Coach K - התחלה קשה בדיוק

Coach K - Army

Coach K / Ian O’Connor

חזון לעתיד - שינוי כיוון

טרי פראצ'ט על כתיבה ועל החיים

Terry Pratchett - A life with footnotes / Rob Wilkins

תרגילי אימון שכנראה לא שמעתם עליהם

עקרונות משחק

פיתוח שחקנים עדכני

מיישמים CLA בכדורסל

מדוע למידה היא לא לינארית

כוחה של תפיסה

מהי מיומנות?

להתגבר על הסטטוס קוו

Transforming basketball / Alex Sarama

The courage to teach / Parker Palmer

My turn - על כדורגל ואימון

My turn / Johan Cruyff

לאמן ביעילות במשחקים

מה זה IZOF

לוודא מוכנות לתחרות

Rafa - My story / Rafael Nadal

The little big things / Tom Peters

Quiet power / Susan cain

לחיות עם כשלונות

הערכה למערכות

למה אנחנו לא לומדים מכישלון?

כשלונות מורכבים

לעצב סביבות למידה יעילות

טעויות בסיסיות

כשלונות אינטליגנטיים

Right kind of wrong / Amy Edmondson

למקסם למידה של הספורטאים

Blood on the horns 3

Blood on the horns 2

Blood on the horns / Roland Lazenby

Teambuilding / Rinus Michels

פתחו יכולות גופניות ומיומנות

Chop wood carry water / Joushua Medcalf

The tyranny of talent / Joe Baker

מנהיגות טרנספורמטיבית

בנו אמון וצרו לכידות

אנסון דוראנס פורש מאימון

The man watching - מה שחשוב

הציבו מטרות והגדירו תוצאות

The man watching - אופי של מאמן

חברו ערכים לפילוסופיית האימון

The man watching - תמיד קדימה

The man watching - סדר עדיפויות וגיוס

הצטרפות לקבוצת הווטסאפ

The man watching - למידה ומנהיגות

The man watching - אימונים

הגדירו תכלית וערכים מרכזיים

Coaching better every season

The man watching - נצחונות

The man watching - התחלה

The man watching / Tim Crothers

על נוכחות ושיעורי בית

שינה אופטימלית היא יתרון תחרותי

The last enforcer / Charles Oakley

Deep work / שעמום ומדיה חברתית

אפקט איינסטלונג

Deep work / תכלס

Deep work / Cal Newport

מה דרוש כדי להישאר ב-NBA

The manager / Mike Carson

Barca / תזונה

למאמנ/ת אין יום רע

Barca / מסי

Barca / גווארדיולה ושיטות האימון

Barca / הארכיטקט

יום הזיכרון (ועוד 364 של שכחה)

Barca / Simon Kuper

Let them play / Jerry Lynch

ויל 8

ויל 7

ויל 6

ויל 5

ויל 4

ויל 3

ויל 2

ויל / וויל סמית'

Second set of eyes / Cody Royle

אינטואיציה באימון

הדופק כמראה של הנפש

מערכות יחסים באימון

בשביל מה צריך מאמן?

עוד פרספקטיבה

Clear thinking

Second set of eyes

לטובים ביותר יש מאמנ/ת

המיתוס הכי גדול באימון מקצועני

היא לא רוצה לנצח כמוני

שיחה עם סרחיו לארה-ברסיאל

חוקים להעסקת מאמן NFL

שיאנית הניצחונות בכדורסל המכללות

תכניות לשנה החדשה

חרדת ביצוע בספורט

מנטליות של חגורה לבנה

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג