Barca / גווארדיולה ושיטות האימון

בארסה גידלה שחקנים מהאקדמיה לבוגרים, וגם בבוגרים גווארדיולה שיפר אותם.

צילום:

זה החלק השלישי.

החלק השני - הארכיטקט - בלחיצה כאן.

החווה.

החוק הראשון של אחד הסקאוטים של ברצלונה היה שהרושם הראשוני קובע, כי ככל שאתה צופה במישהו יותר זמן, אתה רואה יותר בעיות.

באמצע המאה הקודמת המנהלים של ברצלונה חלמו שרוב ההרכב יהיה קטלאני, אבל הם המשיכו למצוא שחקנים צעירים עם פוטנציאל מחוץ לעיר וגם מחוץ למדינה.

בשביל לאפשר להם להיות חלק מהקבוצה, הם בנו את "החווה" - La Masia.

אם יוהאן קרויף ראה ילד צעיר שהיה טוב מכדי לשחק עם בני גילו, הוא לא נתן לו להישאר שם כדי שהקבוצה תיקח אליפות.

הוא העלה אותו לשחק עם קבוצת גיל מעליו.

זה הפריע למאמן של השחקן כי לקחו לו את השחקן הכי טוב, וזה הפריע למאמן של קבוצת הגיל מעל כי הוא קיבל שחקן רזה ולא מועיל - אבל השחקן עצמו השתפר.

בסביבות 2020 אמא של שחקן צעיר שהתקבל לאקדמיה של ברצלונה סיפרה שהאנשים שאחראים על קשר עם ההורים שלחו עדכונים קבועים לגבי השינה של הבן שלה, התזונה, שיעורי הבית והרגלי הלמידה שלו. הילד התאמן בהתחלה 3 אימונים בשבוע ובגיל 14 ארבעה אימונים בשבוע, והיו לו משחק או שניים כל שבוע.

לא היה צריך לדבר יותר מדי עם הילדים על עקרונות המשחק. אם לא הצלחת למצוא מרווחים קטנים למסור בהם ברונדו היית תקוע באמצע. אם לא הצלחת למצוא מרווחים קטנים לרוץ בהם ולבקיע בהם כששיחקת 10 על 10 במגרש של 30 מטר, אז הפסדת. אבל אחר כך, כשהיית עולה על מגרש כדורגל "רגיל", הכול היה נראה מרווח.

כשהשחקנים הצעירים שעלו לבוגרים ראו שהמועדון נמצא בתקופה לא טובה, הם נשבעו לעצמם שהם לא יתנו יותר לכוכבים אנוכיים להרוס את הקבוצה. הם ינהלו את חדר ההלבשה.

כשמאמן נוער שלח שחקן לקבוצה הבוגרת, הוא היה יכול להגיד לאנדרס אינייסטה "שים לב אליו" ואינייסטה היה אומר לו שהם ידאגו לו היטב.

המאמן.

לפני עונת 2007 יצרו בברצלונה מסמך דרישות למאמן החדש. מי שענה על הדרישות בצורה הכי טובה היה פפ גווארדיולה.

ראו את המסמך בלחיצה כאן.

אתה צריך שיהיה מישהו שאומר לך "תיכנס".

פפ גווארדיולה גדל באקדמיה של ברצלונה וכמאמן הקבוצה השנייה וגם הראשונה הכיר את כל השחקנים הצעירים.

הוא רצה שהם יצליחו.

היו שחקנים שבמשחק הראשון שלהם בקבוצה עשו תיקו עם קבוצת תחתית, ושנתיים אחר כך כבר זכו בליגת האלופות ובמונדיאל.

כשגווארדיולה עיצב את חדר ההלבשה במנצ'סטר סיטי, הוא עיצב אותו בצורת אליפסה, כדי שלא יהיו טורים ושורות, שלא אפשר יהיה לשבת בפינה וכולם ייראו את כולם.

בברצלונה, הוא אסר על שני חברים לקבוצה לדבר צרפתית ביניהם כדי למנוע מהם ליצור תת-קבוצה.

הם הצליחו להתמיד בהצלחה שלהם במשך שנים רבות כל כך כי הם נהנו.

יורגן קלופ, באותה תקופה מאמן בורוסיה דורטמונד, אמר עליהם: "הם חוגגים כל גול כאילו הם מעולם לא הבקיעו."

גווארדיולה ידע שענפי ספורט רבים הקדימו את הכדורגל בברצלונה מבחינת טקטיקה ושיטות אימון. כולן השתמשו בשיטות האימון של סיירולו: להתאמן עם הכדור, תקשורת בעזרת מסירות ועידוד השחקנים להחליט החלטות בעצמם. המאמנים של ענפי הספורט השונים בברצלונה החלו להיפגש זה עם זה באופן קבוע.

מאמן הפוטסל אמר על גווארדיולה שהוא אדם סקרן ורוצה לדעת איך אחרים עובדים. בזכות הסקרנות הזו הוא היה מהמובילים בהפיכת חסימות לחלק מהמצבים הנייחים בכדורגל.

הוא גם ציין שצפייה באינייסטה גרמה לו להבין מה חשיבות תקיפת הקשר האחורי ומשיכתו החוצה. זה עוזר לפתוח את ההגנה.

זה הזכיר לי את החשיבות של תקיפת הסנטר של היריבה בכדורסל ולגרום לו לצאת מהצבע כדי לפנות מקום לחיתוכים.

עוד גווארדיולה מזכיר את חשיבות שחקני הכנף - שיישארו צמודים לקו האורך ויחתכו פנימה רק כשהכדור באזור הרחבה - כמו שקלעים יישארו מחוץ לקשת בכנפיים ויחתכו רק כאשר ההגנה כבר לא מתייחסת אליהם ואם יש הזדמנות לסל קל.

בברצלונה השחקנים לפעמים הרגישו שהם משחקים כמו קבוצת כדורסל. היו תרגילים מוכנים שעליהם היו מתאמנים.

גווארדיולה תמיד היה אומר שאם מהלך מתחיל בצד אחד הוא צריך להסתיים בצד השני. אתה גורם ליריבה להגיע לצד אחד של המגרש על ידי העמסה של שחקנים שם, ואז מעביר את הכדור במהירות לצד השני ומנצל את החוסר בשחקנים כדי ליצור מצב נוח.

גווארדיולה גם הפך, כמובן, את סיירולו למאמן היכולת הגופנית של קבוצת הכדורגל. "כמעט 99 אחוז מהזמן אנחנו עושים דברים עם כדור. זו לא הייתה הכנה גופנית אלא הכנה לכדורגל. אתה אף פעם לא רץ בוואקום. אתה תמיד רץ כדי לעשות התאמות ביחד לכדור או ליריב. אתה מתאמן לכדורגל על ידי זה שאתה משחק כדורגל."

הרגע המבריק הזה, הנפלא הזה, זה שנותן את המשמעות למקצוע שלי. אני מאמן בשביל הרגע הזה, כל השאר זה רק תפאורה. לפעמים זה דקה וחצי, לפעמים דקה… לפעמים אני צריך לצפות בשני משחקים מלאים בשביל הרגע הזה אבל הוא מגיע ואני אומר - "זהו, יש לי את זה. ניצחנו."

וג'רארד פיקה מוסיף: יש לגווארדיולה את היכולת להעביר את זה לשחקנים. הוא יוצר את המשחק לפני שהוא משחק אותו.

החלק הרביעי - מסי - בלחיצה כאן.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
Coach K
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

The good psychopath’s guide to success / Dutton, McNab

שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד / סטיבן קובי

הצלחה שנבנית לנצח / פוראס, אמרי, תומפסון

איך לגדל ילדים שהם לא גזענים

איך לגדל ילדים בעלי הערכה עצמית בריאה

איך לגדל ילדים לא סקסיסטיים

איך לגדל ילדים שאומרים את האמת ולא מקללים

איך לגדל ילדים שהם לא בריונים

איך לגדל ילדים חזקים מנטלית ובעלי מוטיבציה

How to raise kids who aren’t assholes / Melinda Wenner Moyer

Coach K - מסכמים קריירה

Coach K - חוזרים לנצח

Coach K - התמוטטות

Coach K - מתחילים לנצח

Coach K - התחלה קשה בדיוק

Coach K - Army

Coach K / Ian O’Connor

חזון לעתיד - שינוי כיוון

טרי פראצ'ט על כתיבה ועל החיים

Terry Pratchett - A life with footnotes / Rob Wilkins

תרגילי אימון שכנראה לא שמעתם עליהם

עקרונות משחק

פיתוח שחקנים עדכני

מיישמים CLA בכדורסל

מדוע למידה היא לא לינארית

כוחה של תפיסה

מהי מיומנות?

להתגבר על הסטטוס קוו

Transforming basketball / Alex Sarama

The courage to teach / Parker Palmer

My turn - על כדורגל ואימון

My turn / Johan Cruyff

לאמן ביעילות במשחקים

מה זה IZOF

לוודא מוכנות לתחרות

Rafa - My story / Rafael Nadal

The little big things / Tom Peters

Quiet power / Susan cain

לחיות עם כשלונות

הערכה למערכות

למה אנחנו לא לומדים מכישלון?

כשלונות מורכבים

לעצב סביבות למידה יעילות

טעויות בסיסיות

כשלונות אינטליגנטיים

Right kind of wrong / Amy Edmondson

למקסם למידה של הספורטאים

Blood on the horns 3

Blood on the horns 2

Blood on the horns / Roland Lazenby

Teambuilding / Rinus Michels

פתחו יכולות גופניות ומיומנות

Chop wood carry water / Joushua Medcalf

The tyranny of talent / Joe Baker

מנהיגות טרנספורמטיבית

בנו אמון וצרו לכידות

אנסון דוראנס פורש מאימון

The man watching - מה שחשוב

הציבו מטרות והגדירו תוצאות

The man watching - אופי של מאמן

חברו ערכים לפילוסופיית האימון

The man watching - תמיד קדימה

The man watching - סדר עדיפויות וגיוס

הצטרפות לקבוצת הווטסאפ

The man watching - למידה ומנהיגות

The man watching - אימונים

הגדירו תכלית וערכים מרכזיים

Coaching better every season

The man watching - נצחונות

The man watching - התחלה

The man watching / Tim Crothers

על נוכחות ושיעורי בית

שינה אופטימלית היא יתרון תחרותי

The last enforcer / Charles Oakley

Deep work / שעמום ומדיה חברתית

אפקט איינסטלונג

Deep work / תכלס

Deep work / Cal Newport

מה דרוש כדי להישאר ב-NBA

The manager / Mike Carson

Barca / תזונה

למאמנ/ת אין יום רע

Barca / מסי

Barca / הארכיטקט

יום הזיכרון (ועוד 364 של שכחה)

Barca / Simon Kuper

Let them play / Jerry Lynch

ויל 8

ויל 7

ויל 6

ויל 5

ויל 4

ויל 3

ויל 2

ויל / וויל סמית'

Second set of eyes / Cody Royle

אינטואיציה באימון

הדופק כמראה של הנפש

מערכות יחסים באימון

בשביל מה צריך מאמן?

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג