אימון קבוצות במועדון - כן או לא ולמה?

נושא רביעי עליו השיבו המאמנים: אתה גם מאמן קבוצה אחת או יותר במועדון? אם כן – אילו קבוצות ומדוע הן, אם לא – מדוע לא?

צילום:
jesse orrico on Unsplash

אורן אהרוני (מכבי תל אביב):

אני מאמן את קבוצת הנוער שלנו במועדון. זו החלטה שנלקחה עוד לפני המון המון שנים כאסטרטגיית על של מכבי תל אביב. גם קודמיי בתפקיד כמנהלים מקצועיים כמו אבי אבן עשו ניהול מקצועי ואימון הנוער על. זו האסטרטגיה וההשקפה של הנהלת המועדון והבכירים שמתווים את הדרך מלמעלה.

איתי ירושלמי (גליל עליון):

אני מאמן שתי קבוצות השנה במועדון; ברוב השנים אימנתי קבוצה אחת.

השנה חזרתי לאמן את קבוצת הנוער על מכיוון שזו הקבוצה הראשונה של המחלקה וזה היה הצורך...

בנוסף מאמן קבוצת ילדים שנה שנייה מתוך מחשבה שהשפעה על הילדים הצעירים במחלקה משמעותית עבורנו כמחלקה יותר מאימון קבוצות הקצה.

ברק דמציאן (כפר סבא):

מאמן קבוצה אחת - נערים לאומית.

אימנתי בכל טווח הגילאים כמנהל מקצועי - מילדים ב' ועד בוגרים לאומית.

דניאל ששר (ירושלים):

אני לא מאמן. זו סוגיה מאוד מורכבת ומעניינת בעיני. מצד אחד, יש ערך אדיר לזה שהמנהל המקצועי יאמן. גם כי מאמנים יכולים לראות אותו וכך להנחיל דרך, וגם כי זה שומר את המנהל המקצועי חד, ומאפשר לו לפתח רעיונות חדשים. מהצד השני, ישנם גם יתרונות גדולים בלא לאמן. כאשר אימנתי - ובמשך שנים רבות גם אימנתי וגם ניהלתי מקצועית - הייתה לי הרבה פחות אנרגיה לראות קבוצות אחרות. האימון שואב אותך, ובשלב מסוים אתה עסוק כולך בקבוצה, ואז הייתי הרבה פחות זמין למאמנים ולקבוצות האחרות. לכן, כעת יש לי גם את הפנאי הפיזי וגם את הפנאי המנטלי ללוות את המאמנים והקבוצות שלי הרבה יותר מבעבר.

אני חושב ששילוב אידאלי הוא לאמן פעם בכמה שנים, או אולי לאמן קבוצה שלא דורשת המון זמן או אנרגיה נפשית - כמו לדוגמא קבוצת קט סל או ילדים ב'.

יהוא אורלנד (עמק חפר):

מאמן את קבוצת הפרויקט במועדון - נוער-על + 5 שחקנים בוגרים. הקבוצה משחקת בליגת העל לנוער ובליגה ארצית בוגרים. בנוסף, מאמן באקדמיה בבוקר ומאמן מצטיינים כיתה ז'.

מתן בירנבאום (עמק יזרעאל):

כל שנה אני מאמן קבוצה אחת, בד"כ מאמן קבוצות קט-סל או ילדים השנה אני מאמן את קבוצת הנוער לאומית שלנו.

זאת קבוצה מאוד חשובה במועדון בה משחקים מספר שחקנים מוכשרים שעדיין פחות בשלים לקבוצת הנוער על וחלק ממטרות הקבוצה הן להכין אותם להמשך.

נתי כהן (אשדוד):

אני לא מאמן קבוצת ליגה במועדון, אני מעדיף בשלב הזה לשלב עם קבוצת בוגרים מחוץ למועדון ששעות האימון מותאמות לפעילות במחלקת הנוער באשדוד. זה משאיר אותי חד ובעניינים כמאמן, ובמקביל לא לוקח מהמאמנים הצעירים עבודה ואופק מקצועי, יש להם מקום להתקדם מקצועית לכל קבוצה בכל שכבה. ובנוסף יש עוד יתרונות וחסרונות נוספים שמנהל מקצועי גם עובד כמאמן קבוצת ליגה ובשלב זה זו ההחלטה שלי.

עידן אוסטרייך (גלבוע מעיינות):

מאמן נערים לאומית. קשה להיות מנהל מקצועי של הרבה קבוצות ולאמן מעל קבוצה אחת. אני מאמן נערים כי זאת שכבת הגיל שאני מאמין שההשפעה שלי תהייה המירבית.

עידן לנקרי (הרצליה):

בשנתיים האחרונות אינני מאמן קבוצה במועדון מתוך תפיסת חשיבות הנוכחות שלי באימוני ומשחקי הקבוצות השונות והתהליכים שאני צריך לבצע עם המאמנים. אני מאמן קבוצת מצוינות של קטסל פעם בשבוע, באימוני הבוקר בחטיבת הביניים ובתכנית המצוינות של המועדון בשישי בצהריים. אני חושב שאם אתה רוצה לבצע את תפקיד המנהל המקצועי במועדון גדול כמו שלנו בצורה טובה, אינך יכול לאמן קבוצה ובטח לא קבוצה שמתאמנת כמעט כל יום.

עידן פלדה (הפועל תל אביב):

לא מאמן קבוצה במועדון. אני גם מנהל של הבוגרים, מכיתה ח' כולל הבוגרים, שם אני אחראי על בחירת שחקנים, בחירת מאמן, שילוב הצעירים שעולים ממחלקת הנוער, מעקב אחריהם, מעקב אחרי שחקנים שלנו שמושאלים לקבוצות אחרות (לצפות בהם, לבדוק אם שנה אחרי כן יתאימו לנו בסגל, להכווין להם את הקריירה בצורה נכונה). יש הרבה תפקידים בנושא הזה.

רוני קאן (קרית טבעון):

אני מעורב מקצועית באופן ישיר בשלוש קבוצות בשוטף ועובד עם השחקנים כמקביל למאמן אתלטיקה שעובד עם כל אחת פעם מהן פעמיים בשבוע, מאמני יכולת אישית שעובדים עם השחקנים באימוני הבוקר ובאימוני כדורסל ספציפיים בהם אני תוחם אותם בנושאים מסוימים.

אני מלווה גם עוזר מאמן שעובד באחת הקבוצות שלי פעם בשבוע.

אני משתלב בשכבות הגיל של ו' - ז' - ט' כי אני מאמין שיש חשיבות עצומה דווקא להשרשת הרגלים מקצועיים נכונים בגיל הצעיר וגם שלגישה סבלנית ולנסיון בשכבות אלה יש משמעות גדולה.

זהו גם מסר לכלל המאמנים במועדון.

כשעבדתי במועדון גדול עם מסורת אימנתי פחות.

במועדון בו אני היום אני חייב להשריש הרגלים, לאפשר למאמנים לצפות בי מאמן - ואז כל אימון הוא בעצם השתלמות.

וגם העובדה שיש פחות אולמות והכל מרוכז בשני אולמות עיקריים מקלה על העניין.

רפי בוגטין (רחובות):

השנה אני לא מאמן קבוצה וזה נותן לי אפשרות להתמקד בלאמן את המאמנים.

להגיע ליותר אימונים וליותר משחקים ולהתפנות ליותר השתלמויות עם המאמנים והשחקנים.

תומר בן חמו (ברנר):

כמובן, אני מאמן קבוצה במועדון. נכון לשנה זאת אני מאמן את אחת הקבוצות של הילדים ב'.

השנה החלטתי להשקיע את רוב הזמן בליווי וקידום מאמנים צעירים באגודה ולנסות לשדרג דברים חשובים נוספים כדי להצעיד את ברנר למקומות גבוהים יותר.

לחזרה לעמוד הראשי של הפרויקט לחצו כאן

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
Coach K
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

Coach K - מתחילים לנצח

Coach K - התחלה קשה בדיוק

Coach K - Army

Coach K / Ian O’Connor

חזון לעתיד - שינוי כיוון

טרי פראצ'ט על כתיבה ועל החיים

Terry Pratchett - A life with footnotes / Rob Wilkins

תרגילי אימון שכנראה לא שמעתם עליהם

עקרונות משחק

פיתוח שחקנים עדכני

מיישמים CLA בכדורסל

מדוע למידה היא לא לינארית

כוחה של תפיסה

מהי מיומנות?

להתגבר על הסטטוס קוו

Transforming basketball / Alex Sarama

The courage to teach / Parker Palmer

My turn - על כדורגל ואימון

My turn / Johan Cruyff

לאמן ביעילות במשחקים

מה זה IZOF

לוודא מוכנות לתחרות

Rafa - My story / Rafael Nadal

The little big things / Tom Peters

Quiet power / Susan cain

לחיות עם כשלונות

הערכה למערכות

למה אנחנו לא לומדים מכישלון?

כשלונות מורכבים

לעצב סביבות למידה יעילות

טעויות בסיסיות

כשלונות אינטליגנטיים

Right kind of wrong / Amy Edmondson

למקסם למידה של הספורטאים

Blood on the horns 3

Blood on the horns 2

Blood on the horns / Roland Lazenby

Teambuilding / Rinus Michels

פתחו יכולות גופניות ומיומנות

Chop wood carry water / Joushua Medcalf

The tyranny of talent / Joe Baker

מנהיגות טרנספורמטיבית

בנו אמון וצרו לכידות

אנסון דוראנס פורש מאימון

The man watching - מה שחשוב

הציבו מטרות והגדירו תוצאות

The man watching - אופי של מאמן

חברו ערכים לפילוסופיית האימון

The man watching - תמיד קדימה

The man watching - סדר עדיפויות וגיוס

הצטרפות לקבוצת הווטסאפ

The man watching - למידה ומנהיגות

The man watching - אימונים

הגדירו תכלית וערכים מרכזיים

Coaching better every season

The man watching - נצחונות

The man watching - התחלה

The man watching / Tim Crothers

על נוכחות ושיעורי בית

שינה אופטימלית היא יתרון תחרותי

The last enforcer / Charles Oakley

Deep work / שעמום ומדיה חברתית

אפקט איינסטלונג

Deep work / תכלס

Deep work / Cal Newport

מה דרוש כדי להישאר ב-NBA

The manager / Mike Carson

Barca / תזונה

למאמנ/ת אין יום רע

Barca / מסי

Barca / גווארדיולה ושיטות האימון

Barca / הארכיטקט

יום הזיכרון (ועוד 364 של שכחה)

Barca / Simon Kuper

Let them play / Jerry Lynch

ויל 8

ויל 7

ויל 6

ויל 5

ויל 4

ויל 3

ויל 2

ויל / וויל סמית'

Second set of eyes / Cody Royle

אינטואיציה באימון

הדופק כמראה של הנפש

מערכות יחסים באימון

בשביל מה צריך מאמן?

עוד פרספקטיבה

Clear thinking

Second set of eyes

לטובים ביותר יש מאמנ/ת

המיתוס הכי גדול באימון מקצועני

היא לא רוצה לנצח כמוני

שיחה עם סרחיו לארה-ברסיאל

חוקים להעסקת מאמן NFL

שיאנית הניצחונות בכדורסל המכללות

תכניות לשנה החדשה

חרדת ביצוע בספורט

מנטליות של חגורה לבנה

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג